Drogi: Pilotaż na autostradzie A1. Znaki jak w Niemczech

autor: Konrad Majszyk30.12.2013, 06:48; Aktualizacja: 30.12.2013, 07:53
Autostrada A1. GDDKiA ustawiła tu oznaczenia wzorowane m.in. na stosowanych w USA

Autostrada A1. GDDKiA ustawiła tu oznaczenia wzorowane m.in. na stosowanych w USAźródło: ShutterStock

Strefa Wi-Fi, jazda „na suwak”, numery węzłów drogowych. GDDKiA eksperymentuje z nowymi znakami

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Reklama

Komentarze (12)

  • kris(2016-06-13 09:59) Zgłoś naruszenie 00

    Na A4 w okolicach Opola były zjazdy numerowane, teraz ich nie ma i zastąpiono nazwami.

    Odpowiedz
  • stanley.(2014-01-10 12:24) Zgłoś naruszenie 00

    Zamiast narzekać zrób coś dla tego kraju,który nazywa się POLSKA.

    Odpowiedz
  • Driver61(2014-01-07 18:15) Zgłoś naruszenie 00

    Strzałki maleńkie i rachityczne jakieś!!! Dlaczego???
    Po co te podwójne strzałki na tablicy do zjazdu??!!! Ani w USA, ani w Niemczech ani nigdzie takiego debilinego rozwiązania nie stosują!! To gdzie Gdaka to podpatrzyła??
    Ktoś, kto się jakoby "wzorował" na znakach w innych krajach chyba nigdy nie wyjechał dalej jak za granicę swojego powiatu !
    Tylko jedna bramownica nad pasem wyłączania to za mało! Powinna być powtarzana przynajmniej min. 2 razy!, Jak u Czechów!
    Dlaczego tuż przy rozjeździe nie stosuje się drogowskazów typu E-3 w kształcie strzały, aby jednoznacznie potwierdzić kierunek wyjazdu na węźle???
    Góra urodziła mysz! Po co odkrywać na nowo koło - skoro czytelne i sprawdzone rozwiązania OD LAT stosują w Niemczech, Czechach, Austrii!

    Odpowiedz
  • Łukasz Wilczkowski(2014-01-01 21:58) Zgłoś naruszenie 00

    Może by tak jeszcze cenę dostosować do warunków z USA, Niemiec i Austrii tylko nie na zasadzie, że u nich 20 euro to u nas 20 euro! Procentowo dostosować jeśli dla Niemca cena km to np. 0,000001% jego pensji z średniej krajowej to u nas tak samo zrobić czyli 0,000001 % z średniej pensji w Polsce... ehhhh marzenia. Dociekliwym proponuje sprawdzić ceny dostępu do dróg w Czechach za tzw. winietkę i porównać jej cenę - tej rocznej z miesięcznym kosztem przejażdżki po odcinku A4 Katowice-Kraków w te i na zad, policzcie na ile dni jazdy starczy wam kasy !!!

    Odpowiedz
  • Pawełek(2013-12-31 12:23) Zgłoś naruszenie 00

    Jak będę jechał z Polski do Niemiec, to wolę znać numery autostrad a nie węzłów, bo niby skąd mam wiedzieć, że musze zjechać na "48" węźle? W mapach google numerków węzłów nie pokazują, natomiast numery dróg owszem. Najważniejsze są numery dróg. Patrzę na mapę i wiem których numerów dróg mam się trzymać. Od lat tak podróżuję po Polsce i się nie gubię. Numery węzłów mogą służyć jako informacja pomocnicza.

    Odpowiedz
  • FK_(2013-12-31 10:48) Zgłoś naruszenie 00

    Zjazd z A4 na A1 od wschodu na poludnie... czyli nie byle jaki... teoretycznie..
    Znaki gdzies w przyslowiowych krzakach.. nieoswietlone i jakos kiepsko odblaskowe.. takze w nocy w ogole ich nie widac, takze guzik czlowiek z nich wie, ze zbliza sie do zjazdu... Na szczescie sa nawigacje...
    Ciekawe ile to kosztowalo...
    A jak ma wygladac? Wystarczy pojechac do poludniowych sasiadow..

    Odpowiedz
  • lEX(2013-12-30 14:37) Zgłoś naruszenie 00

    Najpierw wybudowali autostrade a pozniej biora sie po 5 latach do oznakowania. Banda debili w tym kraju i nic innego dac sie powiedziec nie da :) Prawda jest taka, ze autostrady budowane sa wg niemieckich wzorcow z lat 50tych, wystarczy spojrzec na zjazdy aby to zrozumiec. Zapraszam na obwodnice Londynu, M25 aby zrozumiec jak nalezy budowac autostrady, mimo, ze to droga budowana bardzo dawno temu o starej nawierzchni to to zjazdy sa naprawde bezkolizyjne i bardzo bezpieczne. W Polsce zjazdy buduje sie tak, jakby samochod miaj jechac 40 km/h, krotkie luki, bardzo stre zakrety. Praktycznie nie da sie zjechac powyzej 100 km/h a takie hamowanie to prosba o tragedie. Z powrotem do desek kreslarskich bo widac na CAD nie nauczylismy sie jeszcze projektowac

    Odpowiedz
  • tomcio(2013-12-30 11:48) Zgłoś naruszenie 00

    akurat w okolicy tego odcinka często jeżdzę służbowo, to sprawdzę czy szybciej się jedzie i czy się coś da oszczędzić na paliwie (mam w firmowym aucie zaistalowany system telematyczny Finder dzięki którego dokladnie mi pokazuje takie dane ;)

    Odpowiedz
  • tinka(2013-12-30 10:57) Zgłoś naruszenie 00

    W Niemczech nie sposob sie pogubic.Jesli wiesz, ze np na autostradzie nr6 masz zjechac na "7" na 48 wyjezdzie, to widzisz kiedy sie do niego zblizasz i masz czas zjechac na odpowiedni pas.U nas - szkoda gadac

    Odpowiedz
  • Pingwin(2013-12-30 10:44) Zgłoś naruszenie 00

    Wszystkie pomysły super oprócz jednego: zmiana podwójnej linii ciągłej na pojedynczą!

    Odpowiedz
  • zygmat(2013-12-30 08:17) Zgłoś naruszenie 00

    "GDDKiA chce też odstąpić od podwójnej linii ciągłej – zostanie pojedyncza." - nie jestem pewien, czy ten pomysł jest dobry, biorąc pod uwagę pomysłowość i przyzwyczajenia polskich kierowców. "Czołówki" z ofiarami śmiertelnymi - w szczególności na drogach ekspresowych - są pewne.

    Odpowiedz
  • błądzący(2013-12-30 08:13) Zgłoś naruszenie 00

    a co z ujednoliceniem oznakowania dróg np. prowadzeniem do dużych miast, oznakowaniem od wjazdu do miejscowości wszystkich kierunków wyjazdowych...

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie