Zmiany w ofercie LOT-u zostały opracowane w oparciu o specjalnie zlecone badania, przeprowadzone przez pracownię TNS Polska. Aż 78 proc. pasażerów w klasie ekonomicznej i 89 proc. w klasie biznes nie widzi potrzeby poprawy jakości obsługi pasażerów. Mimo tak dobrych wyników, PLL LOT pracuje nad kolejnymi zmianami, które poprawią komfort podróży i wizerunek polskiego przewoźnika.

Słuchamy naszych pasażerów i wprowadzamy zmiany, których naprawdę oczekują – mówi Sebastian Mikosz, Prezes Zarządu PLL LOT S.A. Chciałbym, aby LOT był postrzegany jako linia przyjazna, nowoczesna i otwarta, dlatego zaoferujemy wiele usług dodatkowych. Dzięki nim podróż będzie jeszcze łatwiejsza i przyjemniejsza – dodał Sebastian Mikosz.

Istotną zmianą, która ma ułatwić pasażerom podróżowanie LOT-em będzie dostęp do mobilnej wersji platformy rezerwacyjnej lot.com i do aplikacji na telefony i tablety (Android i iOS). Rezerwacji biletów oraz odprawy przed odlotem będzie można dokonywać z dowolnego miejsca i o dowolnym czasie – łatwo, szybko i bardzo intuicyjnie. Szybszy i łatwiejszy będzie też dostęp do wszystkich istotnych dla pasażerów informacji,
w tym do ofert specjalnych, a także do wyszukiwarki „Najniższa cena”. Wersja mobilna została opracowana z wykorzystaniem najnowszych technologii i innowacyjnych rozwiązań.

LOT jest pierwszą linią lotniczą na świecie, która zastosowała pełną technologię tzw. Cloud Computing na tak dużą skalę. Cloud Computing to model zarządzania środowiskiem IT z rozwiązaniami zapożyczonymi z ideologii funkcjonowania w sieci internetowej. Odpowiada na potrzeby nowej epoki rozwiązań IT, w której priorytetem jest szybkość reakcji, efektywność i wydajność. Przy jednoczesnym zwiększeniu bezpieczeństwa danych. Cloud Computing odpowiada na potrzeby wynikające z coraz większej liczby połączonych urządzeń, ciągłych strumieni informacji i aplikacji WEB 2.0, takich jak otwarta współpraca, sieci społecznościowe i rozwiązania mobilne. Z wersji mobilnej pasażerowie skorzystają już od połowy sierpnia, a aplikacje dostępne będą od września.

LOT zwiększa również różnorodność posiłków i przekąsek w pokładowym menu. Nowa oferta o nazwie „LOT Gourmet” zostanie wzbogacona o nowe produkty specjalnie dobrane pod gusta i smaki pasażerów.

Od 1 sierpnia na rejsach do 120 minut w menu „LOT Gourmet” na pasażerów czekają sałatka z makaronem i kurczakiem oraz sałatka grecka, a na rejsach powyżej 120 minut pizza wegetariańska i wrap z kurczakiem. Na rejsach do 90 minut do wyboru będą kanapka z wędliną lub serem i przekąski (batony i inne słodycze oraz chipsy). Na wszystkich rejsach dostępne będą również alkohole oraz szeroki wybór napojów bezalkoholowych. Bezpłatnie
w klasie ekonomicznej na rejsach krajowych i europejskich zapewniamy naszym pasażerom wodę mineralną oraz słodką przekąskę.

Od jutra LOT rozpoczyna również współpracę z firmą Starbucks. Pasażerowie będą mieli okazję skosztować najlepszej kawy (w tym bezkofeinowej) spod znaku najbardziej rozpoznawalnej marki świata. Na trasach krajowych oraz europejskich w ramach oferty „LOT Gourmet”, oprócz kawy Starbucks oraz herbaty Dilmah Ceylon Gold, podróżni będą mieli do wyboru podane przez Starbucks specjalnie skomponowane dietetyczne owsianki o smaku jabłka i cynamonu lub czekolady i pomarańczy.

Ceny za posiłki zostały skalkulowane tak, by były dostępne dla każdego. Są znacznie niższe niż na lotniskach czy w innych liniach prowadzących sprzedaż pokładową: cena kanapek to 10 zł, sałatek i wrapów 12 zł. Kawa Starbucks kosztuje 8 zł, piwo 5 zł a wino 10 zł. Warto podkreślić, że posiłki i napoje bezalkoholowe w klasie ekonomicznej i klasie biznes na najbardziej prestiżowych rejsach długodystansowych LOT-u pozostają bezpłatne.

Oprócz nowego serwisu pokładowego, PLL LOT wprowadzają kilka kolejnych udogodnień i usług dla pasażerów.

Taxi&Fly i Limo Service – podróż z LOT-em możesz zacząć już w progu swojego domu!
Ta usługa pozwala podczas zakupu biletu na stronie internetowej lot.com lub za pośrednictwem całodobowego Call Center zarezerwować transport z domu na lotnisko i z powrotem po powrocie do Warszawy. Dla osób ceniących luksus oferujemy możliwość dowiezienia limuzyną do samolotu. Usługa pozwala w sposób wygodny i łatwy dotrzeć na lotnisko taksówką. Jest ona realizowana we współpracy z Sawa Taxi. Pasażer może ją zamówić na stronie Airkiosk.lot.com, gdzie po opłaceniu usługi dostaje unikalny kod do przekazania kierowcy. W odróżnieniu od korzystania z normalnych taksówek, Taxi&Fly gwarantuje pasażerom stałą cenę za przejazd z lotniska do domu/hotelu lub na lotnisko w ramach danej strefy, bez opłaty za pierwszy kilometr oraz dodatkowych opłat postojowych. Przy zamówieniu usługi dowozu na lotnisko, pasażer otrzymuje sms’em informację o przyjeździe taksówki oraz typie samochodu. Usługa na dzień dzisiejszy dostępna jest tylko w Warszawie, planujemy jednak jej rozwój w innych miastach w kraju.

Kolejna propozycja LOT-u to Meet&Greet, czyli dedykowana asysta na Lotnisku Chopina. Usługa jest skierowana do wszystkich pasażerów, którzy chcą uniknąć stresu podczas wizyty na lotnisku. Nasi pracownicy powitają pasażerów przy wejściu na teren portu i ułatwią wszelkie procedury przed odlotem – od odprawy bagażu po boarding.

Od września br. LOT uruchomi również usługę PlusGrade. System w łatwy i przyjazny sposób daje klientowi możliwość upgrade’u swojego biletu do wyższej klasy tj. z ekonomicznej do biznesowej (na rejsach short haul) oraz
z ekonomicznej do Premium (na rejsach long haul). System działa na zasadzie aukcji – pasażer, który zaproponuje najwyższą cenę wygrywa możliwość zmiany klasy biletu. Cały proces licytowania jest bardzo prosty. Pasażer proponuje swoją cenę za upgrade, a następnie dostaje odpowiedź, czy kwota została zaakceptowana. Jeżeli sugerowana cena jest za niska, pasażer jest informowany o oferowanej cenie. Jeżeli pasażer zgodzi się
na warunki to dostaje email z potwierdzeniem nowych warunków podróży, w przeciwnym razie utrzymuje swoją oryginalną rezerwację. Usługa jest dostępna dla pasażerów w momencie dokonywania rezerwacji, na stronie internetowej www.lot.com oraz poprzez email.

Specjalnie dla pasażerów klasy biznes i Premium stworzyliśmy nowy magazyn pokładowy „Inspire” dedykowany tylko do tych podróżnych. Wysoki poziom magazynu gwarantowany jest przez jego Redaktor Naczelną – Martynę Wojciechowską. Na łamach pisma czytelnicy znajdą artykuły z najciekawszych obszarów życia – od biznesu, inwestycji, przez luksusowe podróże po świecie, po sztukę, najnowsze trendy i kulturę. Wszystko
to ujęte w niebanalną, wysublimowaną oprawę graficzną i okraszone unikalnymi fotografiami. Jest to magazyn inspirujący, inteligentny i ambitny. W pierwszym numerze piszemy o urokach Tajlandii, miastach przyszłości, a także doradzamy jak w życiu osiągnąć sukces. Gościem specjalnym tego wydania jest charyzmatyczny Sebastian Karpiel-Bułecka.

Chcąc sprostać oczekiwaniom naszych pasażerów co do jakości obsługi i komfortu podróży w ostatnim czasie wprowadziliśmy również: LOT Info SMS – serwis powiadamiający o statusie rejsu. Usługę sms można aktywować na dwa sposoby – wypełniając bezpłatnie formularz poprzez stronę lot.com albo poprzez wysłanie sms’a z telefonu komórkowego.
Do wyboru są dwie opcje usługi: standardowa, która obejmuje jednorazową informację o bieżącym statusie rejsu (koszt to 1 zł + VAT) oraz Premium, która dostarczy pasażerom wszystkie informacje o danym rejsie (koszt 5 zł + VAT). Przy zakupie biletu LOT-u, wystarczy zostawić numer telefonu i wówczas pasażer będzie automatycznie otrzymywać informacje o swoim rejsie.

Z myślą nie tylko o miłośnikach awiacji, w serwisie lot.com powstał sklep internetowy – AirKiosk, który oferuje wiele gadżetów przydatnych zarówno w podróży, w domu, jak i w biurze. Ponadto, w Airkiosku sympatycy lotnictwa znajdą modele samolotów m.in. nowoczesny Boeing 787 Dreamliner jak i inne gadżety przydatne w podróży oraz w biurze.

Usługa PreOrder umożliwia w sposób wygodny dokonanie zakupów towarów Duty Free w nowej formule pre-order. Pasażer po wpisaniu swoich danych z biletu na stronie Airkiosk.lot.com może wybrać produkty z oferty pokładowej LOT nie później niż 5 dni przed rejsem i odebrać zakupy w samolocie. Nasza oferta została  przygotowana w podziale na rejsy unijne i poza unijnie oraz jest dostępna tylko dla rejsów wylotowych  z Warszawy.

Nowoczesne rozwiązania i nowe usługi dla pasażerów wynikają z wdrażanego w spółce Planu Restrukturyzacji. LOT postawił na stałe podnoszenie jakości obsługi pasażerów, a także bardziej aktywną komunikację z podróżnymi. Wszelkie podejmowane działania służą nie tylko pozyskiwaniu nowych klientów, ale także budowaniu wizerunku nowoczesnej i otwartej linii lotniczej wyróżniającej się na tle konkurencji. Na stronie lot.com pojawi się specjalna sekcja, w której podróżni będą mogli śledzić postępy w zmianach oferty i sami będą mogli zgłaszać swoje sugestie,

I ostatnia – historyczna zmiana. Od 10 sierpnia na siatce połączeń długodystansowych do Nowego Jorku, Chicago, Toronto i Pekinu latać będą wyłącznie samoloty Boeing 787 Dreamliner. To symboliczny moment, porównywalny z wymianą samolotów Iluszyn na samoloty Boeing 767 na przełomie lat 80. i 90. ubiegłego wieku.

LOT dysponuje dzisiaj pięcioma Boeingami 787 Dreamliner w trzyklasowej konfiguracji, oferującymi na pokładach najwyższy standard obsługi. Nowe maszyny są też oszczędniejsze i cichsze o około 20 proc. Komfort zapewnia wyższe ciśnienie w kabinie i wyższa wilgotność powietrza w porównaniu z tradycyjnymi samolotami szerokokadłubowymi. Mocnym atutem LOT-u jest również specjalnie wyszkolony i profesjonalny personel pokładowy „Elite Fleet”, który zapewnia standard obsługi na najwyższym poziomie.