PKP PLK ogłosiły przetarg na m.in. przebudowę układów torowych oraz peronów stacji kolejowej w Radomiu. To pierwszy etap, długo oczekiwanej przez mieszkańców regionu radomskiego, modernizacji linii kolejowej Warszawa Okęcie - Radom.

Jak poinformował PAP w środę rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK Maciej Dutkiewicz, spółka ogłosiła przetarg na opracowanie projektu i realizację robót dla Lokalnego Centrum Sterowania w Radomiu.

Oprócz przebudowy i modernizacji układów torowych, peronów stacji i sieci trakcyjnej, wybudowane mają być także wiaty peronowe i elementy tzw. małej architektury.

W planach jest też przebudowa przejścia podziemnego pod torami stacji, posiadającego wyjścia na perony i do centrum miasta. W ramach inwestycji ma też być wybudowany budynek Lokalnego Centrum Sterowania oraz przygotowany teren pod planowany przystanek "Radom ulica Żeromskiego".

Otwarcie ofert zaplanowano na 10 stycznia. Firma, która wygra przetarg, ma mieć 12 miesięcy na realizację zamówienia. Inwestycja będzie w 85 proc. dofinansowana z funduszy unijnych.

Wiceminister transportu Andrzej Massel zapowiadał w październiku w Radomiu, że do roku 2015 ma być zmodernizowany układ torowy stacji Radom oraz ponad 46-km odcinek linii kolejowej Warszawa-Okęcie - Warka.

Kolejnym etapem będzie modernizacja linii kolejowej na blisko 43-km odcinku z Warki do Radomia. Polegać on ma m.in. na budowie drugiego toru oraz dwutorowego mostu nad Pilicą. Inwestycja ma być sfinansowana ze środków unijnych na lata 2014-2020.

Linia kolejowa z Radomia do Okęcia liczy około 100 km. Jej modernizacja jest ważna dla mieszkańców Radomia i okolic. Radomianie od lat zabiegają o rozpoczęcie tej inwestycji. Codziennie do pracy w stolicy dojeżdża kilka tysięcy osób.

Po modernizacji torów dojazd z Radomia do Warszawy skróci się o mniej więcej godzinę. Obecnie pociąg jedzie przeszło dwie godziny.

Orientacyjny koszt modernizacji linii nr 8 na odcinku Radom - Warszawa wynosi ponad 1,5 mld zł.