Jak poinformował dyrektor handlowy Wizz Air Gyoergy Abran, nowe połączenia zainaugurowane zostaną 14 marca na trasach do Oslo Torp i Stavanger. Loty odbywać się będą początkowo dwa razy w tygodniu i w pierwszym roku przewozy szacowane są na około 60 tys. pasażerów - dodał.
"Mamy nadzieję, że region Szczecina z powodzeniem przyciągnie turystów z Norwegii, co spowoduje ożywienie ruchu turystycznego w Szczecinie i okolicy. Ponieważ Polska jest znana w Norwegii dzięki zatrudnionym tam wysoko wykwalifikowanym pracownikom sektora morskiego, jesteśmy przekonani, że nasze nowe trasy do Oslo Torp i Stavanger pozwolą pracownikom z Polski uniknąć wysokich opłat za loty i stworzą możliwość częstszego odwiedzania rodzin w kraju" - powiedział Abran.
Prezes Portu Lotniczego Szczecin-Goleniów Maciej Dziadosz podkreślił, że port w przewoźniku widzi partnera, mogącego zagwarantować lotnisku dynamiczny rozwój ruchu lotniczego. "Wejście na nasze lotnisko linii Wizz Air daje nam również impuls do dalszego działania związanego z inwestycjami na lotnisku" - dodał.
Lotnisko jest w trakcie modernizacji i rozbudowy infrastruktury lotniskowej, w tym budowy równoległej drogi kołowania, modernizacji płyty postojowej samolotów i remontu drogi startowej. Termin zakończenia inwestycji planowany jest na lato 2014 r.
Przewoźnik posiada 39 maszyn typu Airbus A320, latających z 16 baz na ponad 250 trasach w 29 krajach, głównie europejskich. Zatrudnia 1,5 tys. pracowników.
Szczeciński port lotniczy spodziewa się, że liczba obsłużonych przez niego pasażerów na koniec roku sięgnie 360 tys., co oznaczałoby około 35 proc. wzrostu w skali roku.
Port lotniczy Szczecin-Goleniów ma stałe połączenia rejsowe z: Warszawą, Londynem, Dublinem, Oslo, Liverpoolem, Edynburgiem i Krakowem. Ponadto lotnisko obsługuje czarterowe loty turystyczne.
Województwo zachodniopomorskie ma w spółce 8,85 proc. udziałów. Pozostali udziałowcy to: Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze (49,51 proc.), Gmina Miasto Szczecin (37,23 proc.) oraz Gmina Goleniów (4,42 proc.).