Działające dzisiaj w Pekinie lotnisko jest drugim najbardziej ruchliwym portem lotniczym na świecie. Przegrywa tylko z lotniskiem w Atlancie w USA.
Ruch lotniczy w Chinach dynamicznie się rozwija, dlatego wybudowanie w 2008 roku nowego terminala 3 na obecnym pekińskim lotnisku okazało się niewystarczające. Jest to obecnie największy budynek terminalu na świecie oddany w jednym etapie z powierzchnią 986 000 metrów kwadratowych. Jego budowa była podyktowana rosnącą z roku na rok liczbą pasażerów oraz organizacją przez Chiny Igrzysk Olimpijskich w 2008 roku.
Obecnie lotnisko w Pekinie obsługuje 77 mln pasażerów rocznie i zbliża się do granic przepustowości.
W związku z planami wybudowania nowego portu lotniczego w Pekinie, holenderska firma NACO (która projektowała Terminal 3), pokazała projekt nowego lotniska w Daxing. Aby obsłużyć 130 mln pasażerów rocznie, co pozwoli na zdobycie tytułu największego i najbardziej ruchliwego portu lotniczego na świecie, lotnisko ma posiadać 8 pasów startowych.
Daxing, położone jest 46 km od centrum Pekinu. Dla wygody pasażerów planowane jest zintegrowanie terminala z siecią szybkiej kolei, metrem oraz autostradą – dzięki czemu dojazd do centrum miasta ma zajmować nie więcej niż 30 minut.