Wiceszef resortu transportu potwierdził, że całości inwestycji nie da się zrealizować do końca 2014 roku, co dwa lata temu podczas wizyty w Radomiu obiecywał ówczesny szef resortu infrastruktury Cezary Grabarczyk. Według Massela opóźnienia wynikają z problemów powstałych przy opracowywaniu dokumentacji projektowej inwestycji; trzeba było m.in. uaktualnić mapy ewidencyjne przekazane przez starostwa.
W pierwszej kolejności, do roku 2015, ma być zmodernizowany układ torowy stacji Radom oraz ponad 46-km odcinek linii kolejowej Warszawa-Okęcie-Warka. Wiceminister powiedział, że dla tej części projektu wykonana jest już dokumentacja i jeszcze w tym roku ogłoszony zostanie przetarg na wybór wykonawcy. Pierwszy etap prac ma być sfinansowany ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Oznacza to, że inwestycja musi być zakończona do końca 2015 r.
Massel przyznał, że główny problem stanowi modernizacja linii kolejowej na blisko 43-kilomentrowym odcinku z Warki do Radomia. Polegać będzie m.in. na budowie drugiego toru oraz dwutorowego mostu nad Pilicą. Dlatego niezbędny jest - jak podkreślił - wykup kilkuset działek. Ten etap robót przewidziany jest na lata 2014-2017 i ma być finansowany ze środków z kolejnej perspektywy finansowej UE.
Linia kolejowa z Radomia do Okęcia liczy około 100 km. Jej modernizacja jest ważna dla mieszkańców Radomia i okolic. O rozpoczęcie tej inwestycji radomianie zabiegają od lat. Codziennie do pracy w stolicy dojeżdża kilka tysięcy mieszkańców Radomia.
Termin realizacji inwestycji był przesuwany już kilkakrotnie. W 2007 r. zapowiadano, że inwestycja ma być zakończona przed Euro 2012. W listopadzie 2010 r. Grabarczyk mówił w Radomiu, że remont szlaku kolejowego ruszy na przełomie 2011 i 2012 roku i zakończy się w 2014 r.
Po modernizacji torów dojazd z Radomia do Warszawy ma się skrócić o około godzinę. Obecnie pociąg jedzie przeszło dwie godziny. Orientacyjny koszt modernizacji linii nr 8 na odcinku Radom-Warszawa wynosi 1 mld 538 mln zł.(PAP)