Nowe połączenie to odpowiedź na rosnący popyt ze strony branży motoryzacyjnej, handlu detalicznego i przemysłu spożywczego. Od 9 października korytarz handlowy między Wrocławiem a Londynem będzie obsługiwać dodatkowy cotygodniowy skład towarowy.
"Podwojenie liczby pociągów pokazuje, że odnosimy sukces w tworzeniu nowych korytarzy w transporcie kolejowym w Europie" - ocenił w czwartek prezes DB Schenker Rail Polska Christian Schreyer, podkreślając, że przewozy między Wielką Brytanią a Polską - na jednej z najdłuższych linii kolejowych w UE - wpisują się w strategię firmy.
2 tys. kilometrów w 50 godzin
Z połączenia korzystają przede wszystkim klienci z branży motoryzacyjnej, handlu detalicznego i przemysłu spożywczego. Pociągi będą kursować od października we wtorki i piątki z Londynu do Polski oraz we wtorki i soboty w kierunku przeciwnym. Pokonanie liczącej niemal 2 tys. km trasy trwa ok. 50 godzin.
Pociąg ten będzie drugim regularnym połączeniem przewoźnika z Polski korzystającym z linii High Speed 1, łączącej tunel pod kanałem La Manche z Londynem. To jedyna linia w Wielkiej Brytanii przystosowana do obsługi pociągów, których wymiary są inne niż na Wyspach.
Standardowa ładowność europejskich wagonów towarowych jest znacząco większa od brytyjskich. Można załadować je do 3 m wysokości, albo ułożyć na nich dwie standardowe palety - jedną na drugiej.
Przedstawiciele przewoźnika wyliczyli, że uruchomienie nowego pociągu oznacza ok. 3,7 tys. mniej kursów ciężarówek na tej trasie, co odpowiada 135 tys. kilometrów, jakie musiałyby przejechać.
W zależności od sytuacji na rynku DB Schenker Rail zamierza poszerzać swoją ofertę w tym korytarzu transportowym. Przed kilkoma miesiącami szacowano, że - w zależności od potrzeb rynku - w 2013 r. liczba połączeń mogłaby wzrosnąć do pięciu tygodniowo.
DB Schenker Rail Polska należy do największych, po PKP Cargo, kolejowych przewoźników towarowych w Polsce. Siedziba spółki mieści się w Zabrzu na Śląsku.