Od niedzieli od godz. 22 kierowcy mogą już przejechać 14-km odcinkiem drogi ekspresowej S11, nazywanej zachodnią obwodnicą Poznania wraz z węzłem autostradowym Poznań Zachód - poinformowała PAP rzecznik GDDKiA Urszula Nelken.

Zbudowany odcinek stanowi południową część zachodniej obwodnicy Poznania od węzła Poznań Tarnowo Podgórne do węzła Poznań Zachód, trasa ta była otwierana etapami. W 2011 roku otwarto ośmiokilometrowy odcinek S11, który kończy się węzłem Tarnowo Podgórne, łączącym S11 z trasą 92 z Poznania w kierunku Pniew i Świecka.

Docelowo trasa kończyć się będzie węzłem Poznań Północ, który połączy budowaną drogę z drogą nr 11 prowadzącą z Poznania w stronę Piły.

Oficjalne przekazanie do ruchu odcinka zachodniej obwodnicy Poznania od węzła Poznań Dąbrówka do węzła Poznań Zachód o długości 6 km nastąpi w poniedziałek w południe.

Dzięki uruchomieniu węzła Poznań Zachód, stanowiącego połączenie S11 z autostradą A2, kierowcy jadący autostradą zyskują lepsze połączenie z lotniskiem Ławica oraz stadionem miejskim.

Drogę ekspresową S11 odc. Złotkowo - Autostrada A2 (Poznań Zachód) etap I od węzła Poznań Tarnowo Podgórne do węzła Poznań Zachód (A2) rozpoczęto budować w lipcu 2009 roku. Przedsięwzięcie polegało na budowie nowych asfaltowych nawierzchni drogowych oraz przebudowie nawierzchni dróg istniejących: drogi wojewódzkiej 307 oraz lokalnych dróg powiatowych i gminnych. Wybudowano 4 węzły drogowe: Poznań Tarnowo Podgórne, Poznań Ławica, Poznań Dąbrówka i Poznań Zachód.

Budowę węzła Poznań Zachód rozpoczęto w marcu 2011 roku i został on wybudowany w docelowym zakresie, który zakłada w przyszłości podłączenie drogi ekspresowej S5 w kierunku Wrocławia bez potrzeby przeprowadzenia dodatkowej rozbudowy.

Jak poinformowała GDDKiA, na wschodniej obwodnicy stolicy Wielkopolski - 35-km fragmencie drogi ekspresowej S5 z Gniezna do Poznania (A2) - trwa poprzedzająca wydanie pozwolenia na użytkowanie, kontrola Wielkopolskiego Inspektora Nadzoru Budowlanego (WINB).

Oddanie do ruchu nastąpi wkrótce po wydaniu decyzji przez WINB, oraz weryfikacji oznakowania pod kątem bezpieczeństwa ruchu drogowego - zapowiedziała rzecznik GDDKiA.