Nasze koleje są bardziej punktualne niż w Wielkiej Brytanii – twierdzi Urząd Transportu Kolejowego.
Nasze koleje są bardziej punktualne niż w Wielkiej Brytanii – twierdzi Urząd Transportu Kolejowego.
/>
UTK podał wczoraj informacje o punktualności przewoźników pasażerskich za I kw. 2012 r. Wynika z nich, że 94,09 proc. pociągów dojechało na czas. Dla porównania: w całym 2011 r. było to 89,83 proc. (nie podano danych dla I kw.).
Jak twierdzi UTK, w 2012 r. poziom punktualności na kolei w Polsce był wyższy niż w Wielkiej Brytanii, gdzie wyniósł 92,1 proc. Na dodatek do wyliczenia wskaźnika brytyjski zarządca infrastruktury przyjmował większą tolerancję opóźnień pociągów.
W rankingu najlepiej wypadła warszawska WKD, niemiecki UBB operujący z Ahlbeck do Świnoujścia i SKM w Trójmieście, a najgorzej – PKP Intercity, Koleje Mazowieckie i warszawska SKM. Średni czas opóźnień w Polsce wyniósł 7 min i 16 sek. Do stacji o czasie nie dotarło 108,2 tys. kursów, w tym 78,6 proc. było opóźnionych do 5 min, a 20 proc. – od 5 min do godziny.
Kolejarze chwalą się nie tylko punktualnością, lecz i nowymi dworcami. Trwa przecinanie wstęg przed Euro. Dziś pierwszy pociąg pasażerski pojedzie na lotnisko Okęcie. Od jutra z regularnych połączeń będą mogli korzystać pasażerowie. Zgodnie z umową kursujące na tej linii SKM i Koleje Mazowieckie będą honorować nawzajem swoje bilety. Dwa kilometry podziemnych torów zbudowanych dla PKP PLK kosztowały 234 mln zł.
Od wczoraj warszawiacy mogą korzystać z wyremontowanego przez Strabag za 31 mln zł Dworca Wschodniego. We wtorek podwoje otworzył po remoncie dworzec Poznań Główny zbudowany w formule PPP przez PKP z węgierskim deweloperem Trigranit. Jutro kolejarze planują uroczyste otwarcie wyremontowanego przez Budimex za 361 mln zł dworca Wrocław Główny (bez części komercyjnej). We wtorek dopuszczą do ruchu stację PKP Gdynia Główna, którą Mostostal Warszawa zmodernizował za 40 mln zł. W czerwcu pasażerowie zaczną korzystać ze stacji PKP Kutno i Zawiercie (spółka SKB naprawiła je za łączną kwotę 17,5 mln zł). W latach 2010 – 2011 PKP wydały na dworce łącznie rekordową kwotę 700 mln zł.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama