Od 15 kwietnia br. podróżujący z PKP Intercity mogą kupować bilety przez dowolne przenośne urządzenie mające dostęp do sieci internetowej, bez konieczności drukowania blankietu biletowego. Wystarczy, że podczas kontroli pasażer pokaże konduktorowi kod biletu na ekranie swojego urządzenia.
Wcześniej klienci PKP Intercity musieli drukować bilet kupiony w systemie sprzedaży Internetowej
e-IC, aby okazać go podczas kontroli w pociągu. Dla kupujących oznaczało to konieczność korzystania z komputera i drukarki. Teraz, wystarczającym dowodem zakupu biletu jest kod Aztec na ekranie telefonu, komputera czy tabletu.
„Udostępnienie takiej możliwości pasażerom to efekt wdrażania strategii mającej na celu dopasowanie się do wymogów rynku i klientów. Wzrost liczby użytkowników urządzeń mobilnych – tabletów i smartphonów – jest dynamiczny i liczymy, że ta usługa spotka się z dużym zainteresowaniem pasażerów. Poza tym, poprzez wprowadzanie tego typu usług, stajemy się bardziej ekologiczni” – podkreśla Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.
Warunkiem honorowania biletów „z ekranu” jest okazanie, na ekranie przenośnego urządzenia elektronicznego, ważnego biletu. Urządzenie musi mieć możliwość wyświetlanie obrazów o rozmiarze co najmniej 25 na 25 mm. W ten sposób osoba dokonująca kontroli biletu będzie mogła zeskanować, za pomocą terminala mobilnego, kod Aztec (QR kod), znajdujący się na internetowym bilecie.
Jak kupić bilet przez Internet?
Wystarczy:
1. Zarejestrować się i zalogować się w systemie sprzedaży e-IC (czas rejestracji wynosi ok. 5 minut)
2. Wybrać dowolne, krajowe połączenie obsługiwane przez PKP Intercity – EIC/Ex/TLK
3. Zapłacić - przelewem on-line lub kartą kredytową
4. Zapisać w urządzeniu elektroniczny bilet w postaci pliku PDF
5. Pokazać bilet na ekranie urządzenia obsłudze pociągu.