Wcześniej klienci PKP Intercity musieli drukować bilet kupiony w systemie sprzedaży Internetowej
e-IC, aby okazać go podczas kontroli w pociągu. Dla kupujących oznaczało to konieczność korzystania z komputera i drukarki. Teraz, wystarczającym dowodem zakupu biletu jest kod Aztec na ekranie telefonu, komputera czy tabletu.
„Udostępnienie takiej możliwości pasażerom to efekt wdrażania strategii mającej na celu dopasowanie się do wymogów rynku i klientów. Wzrost liczby użytkowników urządzeń mobilnych – tabletów i smartphonów – jest dynamiczny i liczymy, że ta usługa spotka się z dużym zainteresowaniem pasażerów. Poza tym, poprzez wprowadzanie tego typu usług, stajemy się bardziej ekologiczni” – podkreśla Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.
Warunkiem honorowania biletów „z ekranu” jest okazanie, na ekranie przenośnego urządzenia elektronicznego, ważnego biletu. Urządzenie musi mieć możliwość wyświetlanie obrazów o rozmiarze co najmniej 25 na 25 mm. W ten sposób osoba dokonująca kontroli biletu będzie mogła zeskanować, za pomocą terminala mobilnego, kod Aztec (QR kod), znajdujący się na internetowym bilecie.
Jak kupić bilet przez Internet?
Wystarczy:
1. Zarejestrować się i zalogować się w systemie sprzedaży e-IC (czas rejestracji wynosi ok. 5 minut)
2. Wybrać dowolne, krajowe połączenie obsługiwane przez PKP Intercity – EIC/Ex/TLK
3. Zapłacić - przelewem on-line lub kartą kredytową
4. Zapisać w urządzeniu elektroniczny bilet w postaci pliku PDF
5. Pokazać bilet na ekranie urządzenia obsłudze pociągu.