statystyki

Koniec wojny o regionalne porty lotnicze

autor: Krzysztof Śmietana26.10.2020, 11:24; Aktualizacja: 26.10.2020, 11:25
Lotnisko w Modlinie

Lotnisko w Modlinieźródło: ShutterStock

Po dymisji szefa PPL samorządy liczą, że uda się porozumieć w sprawie przyszłości lotnisk w Modlinie i w Szczecinie

Mariusz Szpikowski, który w zeszłym tygodniu został odwołany z funkcji prezesa przedsiębiorstwa Porty Lotnicze, w ostatnim czasie był skonfliktowany z niektórymi regionami w sprawie funkcjonowania lotnisk. Spory między właścicielami portów w sytuacji drastycznego spadku przychodów w czasie pandemii COVID-19 mogły je prowadzić nawet do bankructwa. Władze Mazowsza liczą teraz na przełom w sprawie Modlina.

– Chcemy spotkać się z nowym szefem PPL, Stanisławem Wojterą. Liczymy na współpracę i całkowitą zmianę podejścia do Modlina – mówi DGP Marek Miesztalski, skarbnik Mazowsza i przewodniczący rady nadzorczej podwarszawskiego lotniska. W ostatnim czasie spór dotyczył przede wszystkim podwyższenia przez Mazowsze kapitału spółki. Nie chciało się na to zgodzić PPL, które posiada w niej blisko jedną trzecią udziałów. Uznało, że zyska na tym głównie irlandzki Ryanair, który w Modlinie jest praktycznie monopolistą.


Pozostało 84% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie