statystyki

Przewoźnicy autobusowi upadną bez realnej pomocy

autor: Krzysztof Śmietana13.05.2020, 09:00; Aktualizacja: 13.05.2020, 09:40
Wczoraj opozycyjni senatorowie z komisji budżetu przyjęli poprawkę, która wzorem kolei wprowadza mechanizm przyznawania przewoźnikom autobusowym rządowych dopłat do ulg na dawnym poziomie.

Wczoraj opozycyjni senatorowie z komisji budżetu przyjęli poprawkę, która wzorem kolei wprowadza mechanizm przyznawania przewoźnikom autobusowym rządowych dopłat do ulg na dawnym poziomie.źródło: ShutterStock

Choć tarcza 3.0 zawiera mechanizmy, które wspomogą przewozy pasażerskie, to według ekspertów wciąż brakuje rozwiązań ratunkowych dla tej branży

Nad zapisami tarczy ratunkowej, która m.in. ma pomóc przewoźnikom pasażerskim, debatowali wczoraj senatorowie z komisji budżetu i finansów publicznych. Potrzebne są tu pilne działania ratunkowe, bo branża przewozu osób jest jedną z najbardziej dotkniętych w czasie koronawirusa. Zwłaszcza w przypadku transportu poza miastami. Dwa miesiące temu liczba podróżnych spadła drastycznie, a to wiąże się m.in. z ogromnymi spadkami wpływów z biletów. Przykładowo w pociągach spółki PKP Intercity liczba rezerwacji zmniejszyła się o ponad 90 proc. Podobny spadek liczby podróżnych odnotowała też spółka Arriva RP, która obsługuje połączenia lokalne na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. W porozumieniu z władzami regionu przewoźnik ograniczył liczbę kursów, ale tylko o 30 proc. Koszty spadły zatem nieznacznie.


Pozostało jeszcze 81% treści

2 dostępy do wydania cyfrowego DGP w cenie
9,80 zł Za pierwszy miesiąc.
Oferta autoodnawialna
PRENUMERATA 2020
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Komentarze (5)

  • trują nas !(2020-05-23 16:27) Zgłoś naruszenie 40

    jak słyszymy, w ostatnich dwóch latach skróciło się ludzkie życie w naszym kraju, pandemii nie było , rocznie z powodu smogu umiera ok. 47 tys. osób - szczególnie grożny jest smog samochodowy, bo przecież w piecach ludzie palili od zawsze.

    Odpowiedz
  • liczy się tylko seks i kasa ?(2020-05-23 16:35) Zgłoś naruszenie 40

    niestety , można dojść do wniosku, że naszej kochanej władzy w zasadzie mogłoby chodzić przede wszystkim o zyski przewożników, importerów złomu samochodowego i interes przemysłu samochodowego, gdyż gdyby chodziło o dostęp zwykłych Polaków do transportu zbiorowego to już dawno zmieniliby ten szkodliwy naszemu narodowi haniebny system pozamiejskiego drogowego ptz na system normalny.

    Odpowiedz
  • tak to działa :(2020-05-23 16:21) Zgłoś naruszenie 40

    tu nie chodzi o dopłaty rządowe - jedyną realną pomocą wykluczonym komunikacyjnie Polakom, byłaby zmiana szkodliwych naszemu narodowi przepisów ustawowych na skutek których pozamiejski transport autobusowy padł i leży - niestety praktycznie okazało się to niemożliwe do wykonania przez rządzących, na co wskazuje przebieg prac nad nowelizacja ustawy o ptz w tym zakresie (projekt UD 126) - dlatego z zasady każdy dorosły Polak powinien mieć własny samochód, a jak widzimy szybko idziemy w tym kierunku , zmiany byłyby bardzo trudne, bo jak ktoś kupił jakiegos złoma od merkel to będzie nim jeżdził z miasta na wieś i odwrotnie.

    Odpowiedz
  • stara śpiewka.(2020-05-23 16:09) Zgłoś naruszenie 40

    moim zdaniem , "każdy ślepy" powinien widzieć , że pozamiejski drogowy publiczny transport zbiorowy został położony na łopatki już dawno przed pandemią - przecież już wczesną wiosnaą2019 r mieliśmy obietnice władzy o przywracaniu PKS-ów w ramach Piątki Kaczyńskiego, niestety nic z tego nie wyszło.

    Odpowiedz
  • pod dywan i spoko.(2020-05-25 09:50) Zgłoś naruszenie 20

    temat jest niewygodny rządzącym ? , chyba dlatego nie słyszałem aby pan Prezydent raczyłby zabrać głos w tej sprawie.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie