Przemysł samochodowy: Mamy tylko potencjał, a na nim daleko się nie zajedzie

autor: Grzegorz Kowalczyk29.01.2020, 11:12; Aktualizacja: 29.01.2020, 11:12
Według ostatniego raportu McKinsey’a europejski rynek motoryzacyjny może stracić niebawem na konkurencyjności.

Według ostatniego raportu McKinsey’a europejski rynek motoryzacyjny może stracić niebawem na konkurencyjności.źródło: ShutterStock

Polska ma szansę być ważnym graczem rewolucji w przemyśle samochodowym. Ale nie w najbliższych latach.

Według ostatniego raportu McKinsey’a europejski rynek motoryzacyjny może stracić niebawem na konkurencyjności. Choć produkcja elektryków wymaga mniej pracowników, wzrosną koszty utrzymania najbardziej wykwalifikowanych z nich. Inżynierowie, którzy stanowią o sile koncernów, zwłaszcza w obliczu rewolucji związanej z elektromobilnością i robotyzacją sektora, będą coraz bardziej potrzebni – według szacunków zapotrzebowanie na programistów w tej branży będzie rosnąć o 6 proc. rocznie.

Zapobiec niedoborom mogą państwa Europy Środkowo-Wschodniej, które dysponują 6,6 mln pracowników przygotowanych do objęcia stanowisk w działach B+R (badania i rozwój) – to zaledwie 15 proc. mniej niż w Niemczech. Zdaniem autorów raportu siłą przemawiającą za zwiększeniem inwestycji motoryzacyjnych w regionie jest też poprawiająca się infrastruktura i system wsparcia publicznego, a zwłaszcza to, że koszty pracy w naszej części Europy w B+R są mniejsze o 60 proc.


Pozostało 85% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie