statystyki

Przemysł samochodowy: Mamy tylko potencjał, a na nim daleko się nie zajedzie

autor: Grzegorz Kowalczyk29.01.2020, 11:12; Aktualizacja: 29.01.2020, 11:12
Według ostatniego raportu McKinsey’a europejski rynek motoryzacyjny może stracić niebawem na konkurencyjności.

Według ostatniego raportu McKinsey’a europejski rynek motoryzacyjny może stracić niebawem na konkurencyjności.źródło: ShutterStock

Polska ma szansę być ważnym graczem rewolucji w przemyśle samochodowym. Ale nie w najbliższych latach.

Według ostatniego raportu McKinsey’a europejski rynek motoryzacyjny może stracić niebawem na konkurencyjności. Choć produkcja elektryków wymaga mniej pracowników, wzrosną koszty utrzymania najbardziej wykwalifikowanych z nich. Inżynierowie, którzy stanowią o sile koncernów, zwłaszcza w obliczu rewolucji związanej z elektromobilnością i robotyzacją sektora, będą coraz bardziej potrzebni – według szacunków zapotrzebowanie na programistów w tej branży będzie rosnąć o 6 proc. rocznie.

Zapobiec niedoborom mogą państwa Europy Środkowo-Wschodniej, które dysponują 6,6 mln pracowników przygotowanych do objęcia stanowisk w działach B+R (badania i rozwój) – to zaledwie 15 proc. mniej niż w Niemczech. Zdaniem autorów raportu siłą przemawiającą za zwiększeniem inwestycji motoryzacyjnych w regionie jest też poprawiająca się infrastruktura i system wsparcia publicznego, a zwłaszcza to, że koszty pracy w naszej części Europy w B+R są mniejsze o 60 proc.


Pozostało jeszcze 85% treści

2 dostępy do wydania cyfrowego DGP w cenie
9,80 zł Za pierwszy miesiąc.
Oferta autoodnawialna
PRENUMERATA 2020
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie