statystyki

Francusko-włoski sojusz motoryzacyjny

autor: Grzegorz Kowalczyk04.11.2019, 10:09; Aktualizacja: 04.11.2019, 10:09
Jeśli plany połączenia FCA z PSA Groupe zakończą się sukcesem, powstanie czwarty pod względem wielkości producent aut na świecie.

Jeśli plany połączenia FCA z PSA Groupe zakończą się sukcesem, powstanie czwarty pod względem wielkości producent aut na świecie.źródło: ShutterStock

Jeśli plany połączenia FCA z PSA Groupe zakończą się sukcesem, powstanie czwarty pod względem wielkości producent aut na świecie.

Fuzja ma się odbyć na możliwie partnerskich zasadach: w zarejestrowanej w Holandii nowej spółce udziałowcy każdego z koncernów będą właścicielami 50 proc. kapitału. Struktura zarządzająca ma być zrównoważona. Prezesem zostanie Portugalczyk Carlos Tavares – obecny szef Peugeota. To właśnie on ma stać się dla Fiata Chryslera godnym następcą rządzącego twardą ręką Sergio Marchionnego – zmarłego w ubiegłym roku szefa koncernu, za którego kadencji włosko-amerykańska firma stała się jedną z najdynamiczniej rozwijających się w całej branży.

– Na coraz bardziej konkurencyjnym rynku motoryzacyjnym fuzje są niezbędne. Pomagają osiągnąć efekt skali obniżający koszty, tym samym umożliwiają konkurencyjność cenową, a także zwiększają potencjał badawczo-rozwojowy – mówi Jakub Faryś z Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.


Pozostało jeszcze 69% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie