statystyki

Kontrakt na pociągi dla warszawskiej kolejki. Sąd zdecyduje, dla kogo umowa metra

autor: Krzysztof Śmietana08.10.2019, 10:31; Aktualizacja: 08.10.2019, 10:31
Bez nowych składów nie uda się obsłużyć kolejnych fragmentów – z Woli na Bemowo (będzie gotowy pod koniec 2021 r.) i ostatniego – na krańce Bemowa (koniec budowy w 2022 r). Biorąc pod uwagę czas potrzebny na produkcję składów, to ostatni dzwonek na zawarcie umowy z dostawcą.

Bez nowych składów nie uda się obsłużyć kolejnych fragmentów – z Woli na Bemowo (będzie gotowy pod koniec 2021 r.) i ostatniego – na krańce Bemowa (koniec budowy w 2022 r). Biorąc pod uwagę czas potrzebny na produkcję składów, to ostatni dzwonek na zawarcie umowy z dostawcą.źródło: ShutterStock

W Metrze Warszawskim liczą, że sędziowie ostatecznie rozstrzygną spór o pociągi. Spółka potrzebuje ich w związku z wydłużaniem drugiej linii. Prezes Metra Jerzy Lejk zapowiada, że obecna liczba składów wystarczy dla kończonego teraz odcinka na Wolę i fragmentu na Bródno, który będzie gotowy w 2021 r.

Bez nowych składów nie uda się obsłużyć kolejnych fragmentów – z Woli na Bemowo (będzie gotowy pod koniec 2021 r.) i ostatniego – na krańce Bemowa (koniec budowy w 2022 r). Biorąc pod uwagę czas potrzebny na produkcję składów, to ostatni dzwonek na zawarcie umowy z dostawcą.

Przetarg na 45 pojazdów, które warte będą ponad 1 mld zł, ciągnie się rekordowo długo – od maja 2017 r. Wszystko przez protesty. Zaczęło się od francuskiego Alstomu, który oprotestował specyfikację przetargu. Uznał, że trzeba postawić wyższe wymagania i de facto uniemożliwić start polskim firmom, jak Pesa czy Newag. Urzędnicy wymagali, by firmy wykazały się doświadczeniem dostaw 10 dowolnych pociągów elektrycznych, a według Francuzów ten wymóg powinno się zawęzić do składów metra. Wymagań nie zmieniono. Polskie firmy i tak samodzielnie nie wystartowały.


Pozostało jeszcze 78% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie