"Zmodernizowane wagony miały być dostarczone w grudniu ubiegłego roku. Niestety, będą dostarczone dopiero w marcu. Zawiedliśmy się na bydgoskiej Pesie, ale chcę zmobilizować tego wykonawcę, aby nie doprowadzał do sytuacji, w której pasażerowie Intercity będą jeździli bez gorącej herbaty i posiłku zimą" - powiedział Adamczyk podczas konferencji prasowej w ramach przeglądu prac ministrów pod hasłem #RokNowychZadań.
"Mam nadzieję, że to był jednostkowy przypadek i Pesa wyciągnie wnioski z tego, na co naraziła pasażerów" - dodał minister.
W ubiegłym roku PKP Intercity zawarło z Pesą dwie umowy na modernizację trzynastu wagonów gastronomicznych. Miały one powrócić do przewoźnika do końca 2016 r., termin ten jednak nie został dotrzymany. Brak wagonów uniemożliwia zapewnienie pełnej obsługi gastronomicznej w części połączeń PKP Intercity.
Zgodnie z przepisami w składzie pociągu ekspresowego powinna znajdować się strefa o podwyższonym standardzie oraz wyodrębniona strefa gastronomiczna. W Polsce takie przewozy oferuje jedynie spółka PKP Intercity pociągami Express InterCity Premium i Express InterCity. (PAP)