statystyki

Umowa z operatorem przez internet? Telekomy do rządu: Wirtualnie będzie taniej

autor: Sylwia Czubkowska22.08.2016, 07:33; Aktualizacja: 22.08.2016, 08:45
telefony

Polski rynek telekomunikacyjny – bez wielkich wzrostów, ale ruch dużyźródło: ShutterStock

W ramach reformy „Od papierowej do cyfrowej Polski” operatorzy apelują o zmiany w prawie. Chcieliby móc podpisywać umowy z klientami przez internet.

Jest okazja, żeby zaoszczędzić. Tylko w ostatnich trzech latach ponad 4,7 mln razy abonenci przenosili swoje numery telefonów między sieciami, o ponad 3 mln wzrosła liczba umów na wiązane pakiety usług, a o kolejne 2 mln – liczba użytkowników, czyli abonentów internetowych. Każdy z nich musiał podpisywać umowę, a każda z nich to co najmniej kilkanaście, a czasem i kilkadziesiąt stron.

– Koszty są naprawdę pokaźne – twierdzi Mirosław Śmiałek, ekspert w Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji. – A to przecież nie wszystko, wciąż są podpisywane nowe umowy z klientami przy przedłużaniu abonamentu i inne dokumenty podczas trwania umowy. Mimo iż mamy 2016 r., dostęp do sieci i do mobilnych urządzeń jest naprawdę powszechny, nie możemy zaoferować klientom wygodnej, zdalnej formuły współpracy. A to przecież nie tylko dla samych firm byłaby oszczędność – dodaje.

Właśnie PIIT, zrzeszająca największe firmy sektora telekomunikacyjnego, skierowała do Ministerstwa Cyfryzacji list wraz z propozycjami nowelizacji prawa telekomunikacyjnego, tak by w pierwszej kolejnos´ci operator telekomunikacyjny mógł korzystac´ w kontakcie z abonentem z formy elektronicznej lub dokumentowej, chyba z˙e klient przy zawarciu umowy lub w czasie jej trwania zgłosi z˙a?danie komunikacji w formie pisemnej. Forma dokumentowa oznacza przesyłanie dokumentów przez internet, np. w postaci załączników, a elektroniczna – zawarcie umowy i zapoznanie się z regulaminem w internecie.

Podstawowa zmiana w propozycji PIIT dotyczy art. 56 ust. 2 prawa telekomunikacyjnego. Chodzi o zniesienie ograniczenia dopuszczalnos´ci zawarcia umowy w formie elektronicznej. Dzisiaj na stronie internetowej dostawcy usług można co najwyżej wypełnić formularz albo zmienić dane. Sam kontrakt musi mieć formę papierowego dokumentu.


Pozostało 67% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

  • Klient(2016-08-22 09:22) Zgłoś naruszenie 01

    Moja sieć - zanim się nie przeniosłem - dała linki do strony z regulaminami. Po co kombinować i zmieniać całe przepisy? Jak sieć chce zaoszczędzić na papierze (co już stawia ją w złym świetle) to lepsza jest taka forma. Klient jeśli chce to sobie wydrukuje (poszło sporo papieru i toneru, bo każdy regulamin miał grubo ponad 5 stron, a było ich kilka. Drukowałem, bo lepiej mieć wszystko na papierze. Potem się przekonałem, że miałem rację) Gdybym dostał jakąś ofertę na mail od sieci to potraktował bym ją jako spam jakich pełno i wywalił. Co przy takim podejściu klientów da sieci komórkowej zmiana przepisów?

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane