statystyki

Telemarketing trudniejszy, niż ustawa przewiduje

autor: Sławomir Wikariak28.07.2015, 07:20; Aktualizacja: 28.07.2015, 08:39
telefon, konsument

Zaostrzone przepisy dotyczące telemarketingu i reklam wysyłanych na skrzynki e-mail obowiązują już od ponad siedmiu miesięcy. Zgodnie z nowym brzmieniem art. 172 ustawy – Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz.U. z 2014 r. poz. 243 ze zm.) pracownik call center nie może do nikogo zadzwonić w celach marketingowych bez uzyskania wcześniejszej zgody.źródło: ShutterStock

Branża call center ma coraz większe problemy. Już nawet sam telefon z prośbą o zgodę na marketing może być uznany za naruszenie prawa

Zaostrzone przepisy dotyczące telemarketingu i reklam wysyłanych na skrzynki e-mail obowiązują już od ponad siedmiu miesięcy. Zgodnie z nowym brzmieniem art. 172 ustawy – Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz.U. z 2014 r. poz. 243 ze zm.) pracownik call center nie może do nikogo zadzwonić w celach marketingowych bez uzyskania wcześniejszej zgody. Teraz jednak się okazuje, że już sam telefon z prośbą o wyrażenie takiego przyzwolenia również może zostać uznany za złamanie prawa. Tak wynika z dokonanej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej interpretacji przepisu. Poprosiła o nią zajmująca się ochroną danych osobowych firma ODO 24. „Zapytanie o możliwość kontaktu celem przedstawienia oferty, w opinii prezesa UKE, może stanowić marketing bezpośredni w rozumieniu art. 172 prawa telekomunikacyjnego, celem takiego kontaktu jest bowiem umożliwienie zaprezentowania szczegółowej oferty przedsiębiorcy” – można przeczytać w odpowiedzi udzielonej przez regulatora.


Pozostało jeszcze 86% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (3)

  • ***(2015-07-28 11:38) Zgłoś naruszenie 00

    Call center jest łatwym sposobem na szybkie zarobienie niezłej kasy. Nawet małe firmy zatrudniające dwie osoby mogą szybko zdobyć fortunę i jeśli ktoś nastawia się na szybki zysk wykorzystuje wszystkie formy często nawet zabronione aby tylko osiągnąć swój cel. To wpłynęło na powstawanie nowych firm ( jak grzyby po deszczu) które naprawdę działają narzucając się wręcz i wmuszając swój produkt często wymyślony rzekomo na potrzeby rynku .Uważam że, ( gdyby nie fakt ,ze obecnie tak właśnie wygląda call center ) mógłby sobie istnieć dalej !!! Pracownicy zatrudniani w takich firmach powinni jednak spełniać pewne warunki np. o niekaralności itd.. tak jak pracownicy w bankach , w firmach ubezpieczeniowych ...

    Odpowiedz
  • nairam(2015-08-03 21:20) Zgłoś naruszenie 00

    I b ktoś mnie bardzo dobrze! Nie po to płacę abonament za telefon, żeby ktoś mnie nękał o dowolnej porze dnia i jeszcze na tym zarabiał.

    Odpowiedz
  • Bji(2015-08-19 20:36) Zgłoś naruszenie 00

    A ja nie mam z tym problemu. Gram sobie w taką prywatną gierkę, w której nie pozwalam dojść do głosu konsultantowi. Jeżeli zdąży powiedzieć cokolwiek na temat produktu -przegrałem. Mało komu udaje się przejść przez fazę przedstawienia się:)

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane