statystyki

Telemarketing trudniejszy, niż ustawa przewiduje

autor: Sławomir Wikariak28.07.2015, 07:20; Aktualizacja: 28.07.2015, 08:39
telefon, konsument

Zaostrzone przepisy dotyczące telemarketingu i reklam wysyłanych na skrzynki e-mail obowiązują już od ponad siedmiu miesięcy. Zgodnie z nowym brzmieniem art. 172 ustawy – Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz.U. z 2014 r. poz. 243 ze zm.) pracownik call center nie może do nikogo zadzwonić w celach marketingowych bez uzyskania wcześniejszej zgody.źródło: ShutterStock

Branża call center ma coraz większe problemy. Już nawet sam telefon z prośbą o zgodę na marketing może być uznany za naruszenie prawa

Zaostrzone przepisy dotyczące telemarketingu i reklam wysyłanych na skrzynki e-mail obowiązują już od ponad siedmiu miesięcy. Zgodnie z nowym brzmieniem art. 172 ustawy – Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz.U. z 2014 r. poz. 243 ze zm.) pracownik call center nie może do nikogo zadzwonić w celach marketingowych bez uzyskania wcześniejszej zgody. Teraz jednak się okazuje, że już sam telefon z prośbą o wyrażenie takiego przyzwolenia również może zostać uznany za złamanie prawa. Tak wynika z dokonanej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej interpretacji przepisu. Poprosiła o nią zajmująca się ochroną danych osobowych firma ODO 24. „Zapytanie o możliwość kontaktu celem przedstawienia oferty, w opinii prezesa UKE, może stanowić marketing bezpośredni w rozumieniu art. 172 prawa telekomunikacyjnego, celem takiego kontaktu jest bowiem umożliwienie zaprezentowania szczegółowej oferty przedsiębiorcy” – można przeczytać w odpowiedzi udzielonej przez regulatora.


Pozostało 86% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (3)

  • ***(2015-07-28 11:38) Zgłoś naruszenie 00

    Call center jest łatwym sposobem na szybkie zarobienie niezłej kasy. Nawet małe firmy zatrudniające dwie osoby mogą szybko zdobyć fortunę i jeśli ktoś nastawia się na szybki zysk wykorzystuje wszystkie formy często nawet zabronione aby tylko osiągnąć swój cel. To wpłynęło na powstawanie nowych firm ( jak grzyby po deszczu) które naprawdę działają narzucając się wręcz i wmuszając swój produkt często wymyślony rzekomo na potrzeby rynku .Uważam że, ( gdyby nie fakt ,ze obecnie tak właśnie wygląda call center ) mógłby sobie istnieć dalej !!! Pracownicy zatrudniani w takich firmach powinni jednak spełniać pewne warunki np. o niekaralności itd.. tak jak pracownicy w bankach , w firmach ubezpieczeniowych ...

    Odpowiedz
  • nairam(2015-08-03 21:20) Zgłoś naruszenie 00

    I b ktoś mnie bardzo dobrze! Nie po to płacę abonament za telefon, żeby ktoś mnie nękał o dowolnej porze dnia i jeszcze na tym zarabiał.

    Odpowiedz
  • Bji(2015-08-19 20:36) Zgłoś naruszenie 00

    A ja nie mam z tym problemu. Gram sobie w taką prywatną gierkę, w której nie pozwalam dojść do głosu konsultantowi. Jeżeli zdąży powiedzieć cokolwiek na temat produktu -przegrałem. Mało komu udaje się przejść przez fazę przedstawienia się:)

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane