Orange Polska w II kwartale koncentruje się na rozwoju oferty, dalszej redukcji kosztów i rozwoju współpracy z mBankiem, poinformował prezes operatora Bruno Duthoit.

„Aktywnie rozwijamy naszą ofertę we wszystkich segmentach. Nowości można się spodziewać w Orange Open, post-paid, taryfach. Kontynuacja redukcji kosztów i współpraca z mBankiem to również nasze priorytety na ten kwartał" – powiedział Duthoit na spotkaniu z dziennikarzami. W połowie marca Orange Polska i mBank ogłosiły stworzenie mobilnego banku detalicznego dla użytkowników smartfonów i tabletów. Usługi finansowe świadczone będą pod marką Orange. Start oferty został zaplanowany na drugą połowę 2014 roku. Maciej Nowohoński, dyrektor finansowy Orange Polska, podkreślił, że wśród obszarów redukcji kosztów jest kontynuacja planu socjalnego, gdzie - według jego słów - spółka podtrzymuje redukcję 1500 etatów do końca roku. Kolejne obszary to m.in. praca nad efektywnością dostarczania urządzeń do klientów, zarzadzanie kosztami operacyjnymi, czy koszty stałe.

Wskazał ponadto, że w maju Orange Polska może przeprowadzić operację refinansowania obligacji, które ma przynieść grupie ok. 100 mln zł oszczędności rocznie. Refinansowanie może pochodzić z grupy Orange, co umożliwi spadek kosztów finansowych z tego tytułu nawet o połowę. Ocenił też, że będą raczej papiery dłużne z dłuższym niż rok okresem zapadalności. W kwestii pozyskania środków finansowych na aukcję LTE wskazał, że operator ma dostęp do finansowania po satysfakcjonującym dla niego koszcie. Tymczasem prezes Orange Polska wyjaśnił, że operator liczy na zmiany prawne w najbliższych miesiącach, które sprawią że firma będzie mogła pozwolić sobie na znaczące zwiększenie inwestycje w projekty swiatłowodowe FTTH w dłuższym terminie.

Grupa oczekuje również przyspieszenia w segmencie ICT w kolejnych kwartałach. Jak wskazał Nowohoński Integrated Solutions, po połaczeniu z Datacom, rozwija się dobrze i ma wystarczające zasoby by kontynuować organiczny rozwój. Zwrócił za to uwagę na dużą sezonowość działalności segmentu oraz kosztochłonność, która moża odcisnąć się na marżach. Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to wiodący dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP), a także świadczy usługi telefonii komórkowej, w tym usługi trzeciej generacji w standardzie UMTS oraz usługi oparte na technologii CDMA.