Strata operacyjna wyniosła 61 mln zł wobec 189 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 3.157 mln zł w IV kw. 2013 r. wobec 3.482 mln zł rok wcześniej.
W okresie I-IV kw. 2013 r. spółka miała 294 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 855 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 12.923 mln zł w porównaniu z 14.141 mln zł rok wcześniej.
Orange tłumaczy, że spadek przychodów w 2013 r. odzwierciedla przede wszystkim utratę -693 mln zł w wyniku decyzji regulacyjnych (głównie obniżek stawek MTR.
"Z wyłączeniem wpływu regulacji, spadek przychodów został ograniczony do 525 mln zł, tj. -3,7%. Przyczyniły się do tego niższe przychody z usług stacjonarnych, które – z wyłączeniem wpływu regulacji – zmniejszyły się o 417 mln zł, głównie z powodu strukturalnej erozji telefonii głosowej. Spadek tych przychodów został jednak w 4 kw. ograniczony do -64 mln zł wobec -74 mln zł w 3 kw., -172 mln zł w 2 kw. oraz -107 mln zł w 1 kw." - czytamy w komunikacie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-IV kw. 2013 r. wyniósł 1.428 mln zł wobec 1.184 mln zł zysku rok wcześniej.
Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to wiodący dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP), a także świadczy usługi telefonii komórkowej, w tym usługi trzeciej generacji w standardzie UMTS oraz usługi oparte na technologii CDMA.
Wyniki skomentował rzecznik Orange, Wojciech Jabczyński na swoim blogu:
"Dziś przedstawiliśmy wyniki Orange Polska za ubiegły rok i przyznam nieskromnie, że udało się nam sporo osiągnąć. Skupiliśmy się na realizacji naszej strategii i dobrze widać jej efekty. Naszą ofertę konwergentną Orange Open wybrało już 286 tys. klientów, to prawie dziewięciokrotny wzrost w porównaniu do ubiegłego roku. Ograniczyliśmy spadek klientów telefonii stacjonarnej, co wbrew pozorom jest sukcesem i mieliśmy zarazem wyraźny wzrost liczby klientów komórkowych. Mamy ich teraz łącznie 15,325 mln. W 4 kwartale pozyskaliśmy najwięcej klientów postpaid od 2009 roku. W ubiegłym roku mocno modernizowaliśmy w sieć. Zasięg 3G wyraźnie się poprawił i wystartowaliśmy z LTE. A to nie koniec, bo w 2014 roku będziemy kontynuowali inwestycje. Sukcesem okazała się marka nju mobile, która z kwartału na kwartał zyskuje uznanie klientów. Korzysta z niej już 353 tys. użytkowników. Oznacza to, że tylko w 4 kwartale zyskała 150 tys. abonentów. Sporym wyzwaniem pozostaje wciąż stacjonarny dostęp do Internetu."
Oprac: ISB News, TJ