.
1
Ukształtuj na nowo swoją obecną rolę
Zastanów się które z twoich obowiązków sprawiają ci największą przyjemność, a których nie lubisz. Poproś o to samo członków twojej grupy. Po podsumowaniu możesz poprzesuwać nieco obowiązujące granice, stworzyć najbardziej optymalny, elastyczny podział obowiązków, tak by każdy czuł maksymalną satysfakcję z pracy i z entuzjazmem podchodził do realizowania nowych wyzwań. Dzięki temu nie tylko przełamiesz monotonię dotychczasowych obowiązków, ale przyczynisz się do specjalizacji zarówno swojej jak i reszty zespołu, a ta jak wiadomo jest coraz bardziej pożądana na rynku pracy
ShutterStock
2
Buduj swoją pozycję
Poprzez aktywne wspieranie innych, organizowanie szkoleń wewnętrznych i zewnętrznych, budowanie zespołów zadaniowych lub wychodzenie z inicjatywą i reprezentowanie firmy na zewnątrz. – Poprzez takie działania sami stajemy się marką, rozpoznawaną nie tylko przez pryzmat swojej organizacji, ale jako profesjonaliści w swojej dziedzinie – radzi Michał Środa. – Silna pozycja wpływa na naszą motywację, sprawia, że czujemy się spełnieni. Maleje potrzeba zdobywania kolejnych stanowisk. Tym bardziej, że właściciele firm rzadko przechodzą obojętnie wobec tak lojalnej postawy i starają się zatrzymać takich pracowników – dodaje ekspert
ShutterStock
3
Rozwijaj swoje umiejętności
To kolejny sposób na budowanie własnej wiarygodności i pozycji. Mówiliśmy już jak istotna obecnie jest specjalizacja. Doskonalić możemy się poprzez wprowadzanie rozwiązań rekomendowanych przez naszych mentorów z branży, uczestniczenie w specjalnych projektach albo przez profesjonalne kursy i szkolenia umiejętności. Ciągłe zdobywanie wiedzy to nieodłączny element rozwoju. Dotyczy on nie tylko pracowników, którzy dopiero rozpoczynają swoją karierę. Rynek zmienia się nieustannie, pojawiają się nowe rozwiązania, nowe technologie usprawniające pracę. Ważne, aby nie spoczywać na laurach i być o krok przed innymi
ShutterStock
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję