statystyki

Pracodawcy publicznie się nie krytykuje, a jeśli już, to na żądanie sądu

autor: Sebastian Kryczka06.12.2015, 19:00
szef, kłótnia

Pracownik jest zobowiązany wykonywać polecenia pracodawcy związane z pracą.źródło: ShutterStock

Odpowiedzią na negatywną ocenę może być kara dyscyplinarna, zwolnienie podwładnego czy pozew o naruszenie dóbr osobistych zatrudniającego. Ten ostatni może złożyć również spółka.

Zasada podporządkowania pracownika wobec pracodawcy nie wyłącza manifestowania przez zatrudnionego własnych poglądów, w tym krytyki pracodawcy. Ta ostatnia jest dopuszczalna, ale musi mieć swoje granice. Problem w tym, że granice te nie wynikają bezpośrednio z przepisów. W prawie pracy brak też m.in. legalnej definicji tego pojęcia. Należy zatem uznać, że powinno być ono oceniane zgodnie z jego potocznym rozumieniem. Według Słownika Języka Polskiego PWN (www.sjp.pwn.pl) krytyka może być utożsamiana m.in. z surową lub negatywną oceną kogoś lub czegoś albo z tekstem lub wypowiedzią zawierającą taką ocenę.


Pozostało 86% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane