Co roku tylko pół tysiąca zatrudnionych w administracji rządowej może otrzymać mianowanie. Zdobycie przez kandydata maksymalnej liczby punktów na egzaminie gwarantuje uzyskanie takiego statusu
Limit mianowań urzędników w służbie cywilnej na lata 2012 – 2014 ma wynieść łącznie 1,5 tys. osób. Co roku może się ubiegać o ten status zaledwie 500 kandydatów. Zainteresowanie jego otrzymaniem jest jednak trzykrotnie większe. Dlatego tylko najlepsi, którzy zaliczą egzamin, mają szanse zostać urzędnikami.
Kolejny nabór kandydatów, którzy chcą zostać urzędnikami mianowanymi, rozpoczął się 1 stycznia i potrwa do końca maja. Osoby, które chcą nim zostać, muszą spełnić określone warunki.
To jest tylko część artykułu, zobacz pełną treść w e-wydaniu Dziennika Gazety Prawnej: Kto i w jaki sposób może zostać urzędnikiem mianowanym
W pełnej wersji artykułu:
- Czym jest korpus służby cywilnej
- Warunki postępowania kwalifikacyjnego
- Jak uzyskać mianowanie
- Do kiedy składać wnioski
- Na czym polega test wiedzy
- Wymagane certyfikaty
- Podział niezależnie od ustaleń planu miejscowego