Wymienianie wszystkich stanowisk zajmowanych w jednej firmie – 97% rekruterów zgadza się, że to ważne
Co ciekawe, aż co trzeci kandydat uważa, że wymienianie wszystkich stanowisk, które zajmował w jednej i tej samej firmie jest niepotrzebne. Według rekruterów jest zupełnie odwrotnie, bowiem pokazanie, jak rozwijała się nasza kariera w danej firmie, mówi dużo o naszej osobowości.
Praca w jednej firmie przez 2 lata lub więcej – 94% rekruterów zgadza się, że dzięki temu CV się wyróżnia
14% kandydatów uważa, że fakt, iż pracowali w jednej firmie przez ponad dwa lata, nie ma znaczenia. Jednak prawda jest inna – lojalność jest wciąż doceniana przez pracodawców.
Obowiązki na poprzednich stanowiskach – jest to ważne dla 100% rekruterów
Lista podstawowych obowiązków to punkt obowiązkowy każdego CV! Dlaczego? W zależności od firmy, stanowiska o tej samej nazwie mogą oznaczać zupełnie coś innego. Krótka lista wcześniejszych oraz obecnych obowiązków pozwoli rekruterowi zorientować się, w czym się specjalizujesz. Ponadto, bardzo niewielu kandydatów używa konkretnych liczb, pisząc o swoich osiągnięciach. Jest to błąd, ponieważ według 94% rekruterów CV ma dużo większą siłę przekonywania wtedy, gdy zawiera twarde fakty. Na przykład, jeśli jesteś menedżerem sprzedaży możesz wspomnieć, że udało Ci się osiągnąć wzrost sprzedaży o 20%.
Profesjonalny ton – zwraca na niego 97% rekruterów
Znana maksyma „nie chodzi o to co mówisz, a o to jak to mówisz” jest prawdziwa także w odniesieniu do CV Należy pamiętać, że jest ono prezentacją nas, jako „osobistej marki”. Sposób więc, w jaki się wyrażamy, mówi wiele o tym kim jesteśmy. Przy czym, chociaż korzystanie z branżowej terminologii jest oznaką profesjonalizmu, to nie można jej mylić z branżowym żargonem, który więcej komplikuje niż wyjaśnia.
Opis projektu lub podsumowanie kariery - 88% rekruterów zgadza się, że to ważne
Brałeś udział w ciekawym projekcie zawodowym? Koniecznie opisz go w swoim CV. Szczególnie, jeśli jest związany z interesującą Cię ofertą pracy. Dzięki temu zwiększysz czytelność CV oraz sprawisz, że Twoja aplikacja wyróżni się na tle konkurentów. Warto również pamiętać, że rekruterzy mają mało czasu na przejrzenie każdego CV z osobna. W krótkim czasie, jaki poświęcają jednemu kandydatowi, coś musi ich zaskoczyć lub zainteresować, by chcieli czytać dalej.
Fotografia – 79% rekruterów zgadza się, że dzięki temu Twoje CV się wyróżni
Profesjonalne zdjęcie w CV to wisienka na torcie naszego wizerunku. Pomimo, że tradycyjnie uważa się, że niezamieszczenie fotografii w CV chroni kandydata przed stereotypowymi osądami i dyskryminacją, to w erze social media – gdy osobiste informacje są powszechnie dostępne – lepiej wziąć sprawę w swoje ręce i załączyć profesjonalne zdjęcie.
Aktualizacja profili w social media – 79% polskich rekruterów zatrudniło kandydata znalezionego w mediach społecznościowych
Po wysłaniu aplikacji warto upewnić się, że nasze profile w mediach społecznościowych są aktualne i na reprezentatywnym poziomie, bowiem aż 88% polskich rekruterów będzie tam szukać o nas dodatkowych informacji zaraz po tym, jak wezmą do ręki przesłane im CV. Warto przy tym wiedzieć, że 79% z nich deklaruje, że zatrudniło kandydata znalezionego właśnie poprzez social media.