statystyki

Będą większe gwarancje powrotu dla klientów biur podróży

autor: Małgorzata Raczkowska30.08.2016, 08:46; Aktualizacja: 30.08.2016, 08:55
Aby fundusz powstał, biura będą musiały płacić składkę, a jej koszt z całą pewnością przerzucą na klienta.

Aby fundusz powstał, biura będą musiały płacić składkę, a jej koszt z całą pewnością przerzucą na klienta.źródło: ShutterStock

Przeczytałam, że prezydent podpisał ustawę, która nakazuje biurom turystycznym utworzenie kolejnego funduszu na wypadek bankructwa. Czy to oznacza, że touroperatorzy wrzucą opłaty na ten fundusz w koszty i wycieczki będą jeszcze droższe? Jestem emerytką i oszczędzam każdą złotówkę, by od czasu do czasu gdzieś wyjechać, choćby w kraju. Albo za nieodległą granicę. Ja nie boję się bankructwa biur, boję się za wysokich kosztów – pisze pani Barbara.

To prawda. Została już opublikowana nowelizacja dwu ustaw (patrz podstawa prawna), nakazująca biurom podróży utworzenie Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego (TFG), który będzie wyodrębnionym rachunkiem w Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym. Celem tego funduszu jest lepsze zabezpieczenie klientów przed niewypłacalnością touroperatorów.


Pozostało 66% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane