statystyki

Bank nie stosuje korzystnych regulacji przy reklamacjach? Ważniejsza jest ustawa

autor: Piotr Pieńkosz03.11.2015, 18:30
pieniądze, wynagrodzenia

Jeśli bank nie dostosował dokumentów wewnętrznych do wymogów ustawowych, to klienta obowiązują wyłącznie zapisy ustawy.źródło: ShutterStock

Nie wszystkie banki dostosowały swoje regulaminy do obowiązujących od połowy października 2015 r. korzystnych dla klientów regulacji. W takiej sytuacji dla konsumentów wiążąca jest wyłącznie ustawa.

Chodzi o ustawę z 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o rzeczniku finansowym (Dz.U. z 2015 r. poz. 1348), która zajęła się problematyką wcześniej nieuregulowaną w przepisach powszechnie obowiązujących. Zgodnie z jej art. 6 podmiot działający na rynku finansowym jest zobowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od momentu otrzymania zastrzeżeń klienta. W szczególnie skomplikowanych przypadkach instytucja może wydłużyć termin odpowiedzi do 60 dni, ale musi poinformować konsumenta o przyczynach zwłoki.


Pozostało jeszcze 64% treści

2 dostępy do wydania cyfrowego DGP w cenie
9,80 zł Za pierwszy miesiąc.
Oferta autoodnawialna
PRENUMERATA 2020
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane