statystyki

Kto ponosi odpowiedzialność za niewłaściwą cenę towaru w sklepie internetowym

autor: Danuta Pawłowska28.09.2015, 20:00
Ochrona praw konsumenta nie może odbywać się poprzez rażące naruszenie praw przedsiębiorcy.

Ochrona praw konsumenta nie może odbywać się poprzez rażące naruszenie praw przedsiębiorcy.źródło: ShutterStock

Szukając lodówki, natrafiłem w sklepie internetowym na okazję cenową. Zamówiłem sprzęt, ale następnego dnia skontaktowała się ze mną obsługa, tłumacząc, że to była pomyłka – cena była niska z powodu błędu systemu. Pracownik sklepu dodał, że w regulaminie jest na ten temat stosowny zapis. Czy takie działanie jest zgodne z przepisami – pyta pan Dariusz

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi rejestr niedozwolonych klauzul umownych. W lipcu tego roku Sąd Okręgowy w Warszawie wydał postanowienie, że zapis w regulaminie sklepu internetowego o treści: „Z uwagi na potencjalną możliwość wystąpienia błędów przy aktualizacji stron internetowych (cen, konfiguracji, parametrów technicznych) z przyczyn, za które odpowiedzialność nie ponosi sprzedawca, ewentualne rozbieżności w zakresie wyświetlanych informacji na stronie WWW zostają korygowane w trakcie potwierdzania zamówienia”, jest niedozwolony.


Pozostało jeszcze 60% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane