Trzeba poczekać na zwrot pieniędzy z upadłego biura podróży

autor: Małgorzata Raczkowska03.09.2015, 20:00
kitesurfing, sport, woda, turystyka, wakacje, urlop

Polska Izba Turystyki, organizacja zrzeszająca organizatorów wypoczynku, w komunikacie wydanym z powodu upadku Alfa Star podkreśla, że nasze regulacje są jeszcze niedoskonałe i wymagają reformyźródło: ShutterStock

Nie wiem, czy mam się cieszyć, czy martwić, ale nie zdążyłam wyjechać z biurem Alfa Star, zanim upadło. Opłaciłam dwa tygodnie pobytu w Hiszpanii, na riwierze. I przyjdzie mi obejść się smakiem, bo pieniędzy na inny wyjazd nie mam, gdyż całe oszczędności utopiłam w tym biurze. Jakie mam szanse na ich odzyskanie – zastanawia się pani Anna z Lubuskiego.

Pani Anna może liczyć na odzyskanie znacznej części wpłaconych pieniędzy, ale zapewne nie nastąpi to szybko i ewentualny kolejny wyjazd będzie musiała odłożyć nieco w czasie. Rozpoczęto już co prawda uruchamianie przewidzianej prawem procedury wykorzystania w tym celu gwarancji ubezpieczeniowej biura, ale w pierwszej kolejności opłacone zostaną z niej koszty sprowadzenia do Polski turystów, którzy wyjechali na wakacje z biurem Alfa Star i znaleźli się w trudnej sytuacji, bo organizator nie opłacił hotelu czy przelotu. W dalszej przyszłości dopiero będą zwracane pieniądze z tytułu wpłat i zaliczek na poczet imprez tym klientom, którzy z biurem Alfa Star wyjechać nie zdążyli.


Pozostało jeszcze 64% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Poradnik konsumenta

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

Szukaj

Polecane