Jeśli posiadasz smartwatcha lub opaskę firmy Xiaomi, to dzięki karcie PKO Banku Polskiego możesz płacić zbliżeniowo za pośrednictwem Xiaomi Pay. To już kolejny sposób płatności mobilnych, jakie zaoferował bank.

PKO Bank Polski z szeroką ofertą płatności za pomocą smartfonu, zegarka czy sportowej opaski
Płatności mobilne zyskują na popularności, ponieważ są prostą, bezpieczną i wygodną dla klienta usługą. Wystarczy mieć odpowiednie urządzenie, podpiąć kartę płatniczą i już można płacić. Jednak różnorodność urządzeń i systemów na rynku powoduje, że trudno, aby bank zdecydował się na oferowanie wyłącznie jednej opcji. Podobnie wygląda to w PKO Banku Polskim. Xiaomi Pay jest uzupełnieniem szerokiej palety nowoczesnych płatności mobilnych dostępnych w banku, takich jak: BLIK zbliżeniowy, płatności zbliżeniowe w aplikacji IKO (NFC), Apple Pay, Garmin Pay, Google Pay (dla klientów korporacyjnych i samorządowych) oraz od niedawna SwatchPAY!.

Xiaomi Pay w PKO Banku Polskim

Niedawno PKO Bank Polski rozszerzył mobilne usługi o kolejną metodę płatności. Ucieszyć powinni się z tego przede wszystkim ci klienci, którzy prowadzą aktywny tryb życia i na co dzień korzystają z popularnych w Polsce opasek sportowych Xiaomi, jak również inteligentnych zegarków tej firmy. Płatności te dostępne są dla klientów indywidualnych i firmowych. Usługa działa obecnie dla kart płatniczych Mastercard.
Warto pamiętać jednak, że nie każda opaska i zegarek mają możliwość płatności. Z Xiaomi Pay można obecnie korzystać w Polsce za pomocą opaski Mi Smart Band 6 NFC oraz nowych zegarków Xiaomi Watch S1, oraz Xiaomi Watch S1 Active. Technologia płatności zbliżeniowych Xiaomi Pay będzie również dostępna na urządzeniach tej firmy, które pojawią się w przyszłości. Wystarczy, że będą obsługiwać technologię NFC.

Jak płacić?

Klienci indywidualni i firmowi PKO Banku Polskiego mogą wygodnie i bezpiecznie płacić zbliżeniowo za pomocą opaski lub smartwatcha obsługujących płatności Xiaomi Pay już od 31 maja 2022 r. Schemat płatności nie zmienia się i jest tak samo łatwy i intuicyjny jak w wielu innych usługach już dostępnych w banku. Wystarczy powiązać z tym systemem płatności swoją kartę Mastercard — debetową, kredytową lub obciążeniową, wydaną klientom indywidualnym, firmom i przedsiębiorstwom, a także kartę obciążeniową w przypadku klientów korporacyjnych.
Kartę płatniczą dodaje się za pomocą aplikacji Mi Fitness dostępnej w języku polskim na urządzenia z systemem Android oraz iOS. Wystarczy wybrać opcję Xiaomi Pay i ustalić 6-cyfrowy kod PIN potrzebny do potwierdzania transakcji opaską lub smartwatchem. Następnie należy podać dane karty płatniczej i po ich potwierdzeniu - karta będzie już widoczna na ekranie urządzenia i gotowa do płatności. Do opaski lub smartwatcha można dodać kilka kart płatniczych i wybrać właściwą kartę nawet tuż przed dokonaniem płatności.

Xiaomi Pay a bezpieczeństwo

Płatności mobilne co do zasady są bezpieczne. W zasadzie nie ma możliwości, aby ktoś trzeci dokonał takiej płatności za pośrednictwem urządzenia, nawet skradzionego, jeśli zastosujemy różne poziomy uwierzytelniania nawet najmniejszych transakcji. Podobnie ma się rzecz w przypadku Xiaomi Pay.
Przed samą transakcją - ze względów bezpieczeństwa - należy aktywować płatności i potwierdzić wybór kodem PIN do urządzenia. Jeśli opaskę lub smartwatch użytkownik ma przez cały czas na ręce, to podawanie takiego PIN-u wymagane jest nie częściej niż co 24 godziny. Jeśli jednak urządzenie wykryje nawet chwilowy brak pulsu użytkownika, wynikający np. z luźnego zapięcia paska, to wprowadzenie kodu PIN będzie również wymagane przed kolejną transakcją. Konieczność wprowadzenia sześciocyfrowego kodu PIN do urządzenia przed dokonaniem płatności jest również zabezpieczeniem na wypadek utraty opaski lub smartwatcha.

Wiele możliwości w jednym banku

Jak można zauważyć, PKO Bank Polski stale rozszerza ofertę płatności mobilnych dla swoich klientów. Niedawno dołączył do nich Xiaomi Pay, wcześniej SwatchPAY! Bank oferuje niemal wszystkie popularne płatności mobilne dostępne na polskim rynku. Tak duża różnorodność to efekt potrzeb, jakie zgłaszają klienci. Polacy coraz częściej zostawiają tradycyjne portfele w domu i trudno im się dziwić. Zmienia się nasz tryb życia i zmienia się nasze bankowanie. Mobilne płatności zbliżeniowe mają się coraz lepiej, a pokazuje to rok w rok rosnąca liczba klientów, którzy decydują się na korzystanie z nich.
Warto zauważyć, że co czwarta osoba w Polsce posługuje się kartą PKO Banku Polskiego. W portfelach Polaków jest ich ponad 10 mln. Oprócz tradycyjnych kart płatniczych są karty wielowalutowe, debetowe dla najmłodszych klientów, z wizerunkiem do wyboru z galerii, w tym z ulubionym klubem z PKO BP Ekstraklasy, czy posiadające dodatkowo funkcję karty miejskiej. Aż 25 proc. wszystkich transakcji kartami w Polsce dokonywana jest za pomocą kart płatniczych PKO Banku Polskiego. Z kolei jak wynika z danych serwisu branżowego Cashless, do cyfrowych portfeli płatności mobilnych jest już podpiętych 8 mln kart działających w Polsce banków. Są wśród nich także klienci PKO Banku Polskiego, dokonujący transakcji za pomocą wielu możliwości.
Jak wiadomo, w procesie aktywacji i korzystania z płatności mobilnych pomaga przyjazny, nowoczesny bank, ale też innowacyjne, wygodne i łatwe w obsłudze aplikacje. IKO, bo o niej mowa, to jedna z najlepszych aplikacji bankowych na świecie. Wskazują na to światowe rankingi, ale także sami klienci. Liczba aktywnych aplikacji mobilnych PKO Banku Polskiego przekroczyła już 6,4 mln.
Materiał powstał przy współpracy z PKO BP
Materiał partnerski z serwisu Cyfrowa Gospodarka