Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od jego wydania. Jeżeli jest to rzecz używana, strony mogą termin skrócić, jednak nie poniżej roku.

Czy gwarancja chroni interesy kupującego?

Kilka lat temu zakupiłem w sklepie wózek dziecięcy z dożywotnią gwarancją na stelaż. Po kilku latach użytkowania doszło do uszkodzenia wózka. Oddając go do punktu serwisowego, dowiedziałem się, że nie mogę skorzystać z gwarancji, gdyż wózek nosi uszkodzenia mechaniczne. Czy z tego powodu serwis można odmówić wykonania usługi objętej gwarancją?

Czy deweloper zawsze odpowiada za wady

Kupiłem mieszkanie w kilkuletnim bloku. Po kilku miesiącach użytkowania okna okazały się zupełnie nieszczelne. Czy deweloper odpowiada za te wady?

Czy można zareklamować towar z niepełną gwarancją

Zakupiłem w sklepie odtwarzacz DVD, który jednak obecnie nie przetwarza wszystkich nagrań. Właściciel serwisu odmawia mi przyjęcia urządzenia do naprawy, gdyż dokument gwarancji nie zawiera wszystkich wymaganych informacji. Czy ma rację?

Czy mogę żądać zwrotu środków za wymianę części

Po zakupie nowego samochodu na potrzeby swojej firmy cateringowej po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów musiałem wymienić w nim klocki hamulcowe. Czy mogę obciążyć serwis kosztami ich zakupu i zamontowania?

Czy za niewykryte usterki odpowiada sprzedający

W autoryzowanym serwisie kupiłem samochód pokazowy. Nie zauważyłem jednak, że zmieniarka płyt CD i czujnik zmierzchu nie działają prawidłowo. Właściciel zapewnił mnie, że w zakupionym samochodzie wszystko działa jak w nowym. Czy w takiej sytuacji mogę zwrócić się do niego o zwrot części pieniędzy?
To jest tylko część artykułu, zobacz pełną treść w e-wydaniu Dziennika Gazety Prawnej: Jak skutecznie dochodzić roszczeń z tytułu gwarancji rękojmi
W pełnej wersji artykułu znajdziesz odpowiedzi na WSZYSTKIE powyższe pytania