Czy firma kurierska odpowiada za uszkodzenie towaru

W sklepie internetowym kupiłem laptop. Po rozpakowaniu ukazało się, że jest uszkodzony. Sklep nie chce przyjąć reklamacji, gdyż nie sprawdziłem paczki w obecności kuriera. Czy ma rację?

Czy przewoźnik jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo

W linii nocnej komunikacji miejskiej wśród pasażerów doszło do bójki. W wyniku obrażeń ucierpiał przypadkowy pasażer. Czy ma on prawo do odszkodowania od przewoźnika?

Czy potrzebne są dowody określające wysokość szkody

W wyniku wypadku, do którego doszło na skutek zderzenia się pojazdów komunikacji miejskiej, nie mogłam udać się na wykupioną wcześniej wycieczkę. Chcę dochodzić odszkodowania od miejskiej spółki przewozów lokalnych. Czy konieczne są dowody wykazujące wysokość szkody?

Czy organizator usług odpowiada za uszkodzenie bagażu

W wypadku w trakcie podróży autobusem kilka osób odniosło obrażenia. W trakcie pomocy poszkodowanym zaginął bagaż czytelnika. Po przeprowadzeniu prokuratorskiego dochodzenia okazało się, że winę za wypadek ponosi kierowca autobusu. Czy czytelnik może się zwrócić do przewoźnika o odszkodowanie za stratę bagażu?

Czy kurier odpowiada za kradzież przesyłanego towaru

Prowadzę sklep internetowy. Niedawno wysłałem firmą kurierską kilkanaście par nart. Wczoraj otrzymałem informację, że przesyłka przepadła, bo ciężarówkę okradziono. Czy przewoźnik odpowie za straty?

Czy poszkodowany może żądać zwrotu kosztów

Wysłana paczka nie została odebrana przez adresata, w związku z powyższym musiała być przechowywana przez kilka tygodni. Przewoźnik wystawił fakturę za koszty przechowywania. Czy miał do tego prawo?

To jest tylko część artykułu. W pełnej wersji poznasz odpowiedz na wszystkie powyższe pytania. Zobacz artykuł w e-wydaniu Dziennika Gazety Prawnej: Jak dochodzić odpowiedzialności od przewoźnika osób i bagażu.