- Chcielibyśmy, żeby studenci wczuli się w rolę prawdziwych prawników, mających przed sobą klienta, któremu trzeba doradzić najlepsze rozwiązanie. - mówiła w studiu DGP Anna Konert, dziekan Wydziału Prawa Uczelni Łazarskiego

W wywiadzie Anna Konert przybliża wprowadzaną na tej uczelni metodę nauczania pod nazwą Problem Based Learning (PBL).

Jak mówił nasz gość, metoda PBL, adaptowana dla Uczelni Łazarskiego funkcjonuje na świecie już od lat, wykorzystywana na najlepszych uczelniach, głównie na kierunkach lekarskich. Anna Konert zwróciła jednak uwagę, że nie ma w Polsce wydziału prawa, który kształciłby z jej wykorzystaniem w sposób kompleksowy.

Nasza rozmówczyni podkreślała, że uczelnia stawia na studenta i jego samodzielność: - Dajemy studentowi w tej metodzie ogrom samodzielności, co powoduje, że sam odnajduje swoje najlepsze cechy, swoje predyspozycje. Uczy się samodyscypliny. Student staje się centrum procesu nauczania.

Na czym więc polega PBL? -Tak naprawdę są to kazusy, które znamy od lat. Różnica jest taka, że to nie będzie już kazus dotyczący jednego przedmiotu, czy nawet jednego konkretnego problemu (…). - wyjaśnia Anna Konert i podkreśla, że kazusy będą zawierały elementy odnoszące się do różnych dziedzin prawa, różnych przedmiotów, których w danym semestrze uczą się studenci. A na koniec będą specjalne egzaminy przygotowane przez interdyscyplinarny zespół wykładowców.

Choć wydawałoby się, że taki sposób nauczania wymaga już pewnej wiedzy, to nie będzie on stosowany dopiero na wyższych latach studiów. - Chcemy kształcić tą metodą już od pierwszego roku. (…) Jeżeli nie przyzwyczaimy studentów od samego początku do absolutnie nowej formy studiów, to może ona nie zadziałać nawet na piątym roku. Więcej o metodzie PBL i jej wdrażaniu na Uczelni Łazarskiego w materiale wideo.