Oferty firm, które były rozważane w finale konkursu, spełniały najwyższe wymagania wobec tego typu projektów - mówi Andrzej Garapich, prezes PBI. – Serdecznie dziękuję wszystkim, którzy brali udział w konkursie: firmom, które złożyły oferty, członkom Komisji Konkursowej i Wspólnikom oraz całemu zespołowi PBI.
Umowa na realizację nowego badania PBI obejmuje cztery lata współpracy. W takim też cyklu PBI zamierza organizować kolejne konkursy, aby maksymalnie dostosować badanie do potrzeb rynku i zmieniających się technologii internetowych.
Agnieszka Sora, dyrektor zarządzająca GfK: „Jestem bardzo zadowolona, że nasze innowacyjne rozwiązanie oraz wielomiesięczna praca zespołu międzynarodowych i lokalnych ekspertów została doceniona przez PBI i Komisję Przetargową. Nowy standard oznacza nową jakość dla rynku, a potencjał GfK gwarantuje, iż spełnione będą wysokie wymagania postawione w tym przetargu”.
Konkurs ofert na pomiar widowni internetowej trwał od 25 kwietnia 2013. W celu zapewnienia pełnej transparentności, do Komisji Konkursowej, która dokonywała merytorycznej oceny ofert, zaproszono przedstawicieli polskiego rynku interaktywnego. W pracach Komisji brali też udział przedstawiciele organizacji nie należących do PBI - IAB Polska, Stowarzyszenia Agencji Reklamowych (SAR), domów mediowych oraz sieci reklamowych.
Ostateczne oferty na badanie przedstawiło pięć instytutów badawczych: ComScore, Gemius, GfK Polonia, Millward Brown i Nielsen. Po ocenieniu ofert przez Komisję Konkursową rozpoczęto negocjacje, w trakcie których doprecyzowywano zakres merytoryczny i finansowy przedstawionych ofert. Rozmowy zakończono w kwietniu b.r., natomiast 26 maja 2015 Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników PBI podjęło decyzję o wyborze firmy GfK Polonia jako wykonawcy badania.
Polskie Badania Internetu (PBI) to organizacja utrzymująca rzetelne standardy badań polskiego internetu. Istnieje od 2000 roku, jej udziałowcami są najwięksi wydawcy internetowi w Polsce: Agora SA, Grupa Onet, Ringier Axel Springer, Grupa WP, GG Network, Grupa ZPR Media, Interia.pl, Polska Press Grupa, Redefine. PBI wyróżnia wiedza ekspercka w zakresie badań i pomiaru internetu w Polsce. Sztandarowym projektem PBI jest badanie Megapanel PBI/Gemius - standard pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych i źródłem wiedzy o polskich użytkownikach internetu. PBI realizuje również badania marketingowe: ad-hoc i syndykatowe. W trosce o wysokie standardy prowadzenia przedsięwzięć badawczych, spółka kieruje się wytycznymi kodeksu Europejskiego Stowarzyszenia Badania Rynku i Opinii ESOMAR.PBI jest partnerem Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych w Polsce przy MAiC, a prezes PBI, Andrzej Garapich bierze udział w pracach Rady Programowej Porozumienia. PBI angażuje się również w działania European Media Research Organisation (EMRO) oraz I-COM a w Polsce – Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.
Instytut GfK jest zaufanym źródłem rzetelnych informacji o rynku i konsumentach. Umożliwia podejmowanie trafniejszych decyzji. Łączy pasję badawczą 13 000 ekspertów. Posiada 80 lat doświadczeń w analizowaniu i interpretowaniu danych. Dostarcza analiz, zarówno na poziomie globalnym, jak i rynków lokalnych, w ponad 100 krajach. Dzięki stosowaniu innowacyjnych rozwiązań łączących technologię i naukę, zmienia "big data" w "smart data", zwiększając przewagę konkurencyjną swoich klientów i jednocześnie wzbogacając doświadczenia i decyzje konsumentów.