W 2015 roku miała miejsce już IV edycja konferencji zorganizowanej po raz pierwszy w marcu 2012 w Warszawie przez Antyweb i NoNoobs poświęconej błyskawicznie rosnącemu rynkowi mobilnemu. Tym razem organizatorzy starali się pokazać najistotniejsze dla rynku informacji i projekty, które mogą być istotne praktycznie każdej firmy ze względu na zasięg mobilnej rewolucji.

Podczas konferencji zaprezentowano wyniki IV fali dedykowanego badania Generation Mobile. Badania dotyczyły głównie kwestii jak korzystamy ze smartfonów,
za co najchętniej płacimy i jakie kwoty, czy jesteśmy przywiązani do naszych urządzeń i co decyduje o wyborze kolejnego. Zaprezentowano też premierowe wyniki nowej sekcji badania dotyczącego tzw. "ubieralnych urządzeń" (ang. wereables devices) oraz przyszłości transakcji mobilnych.

Odbył się też panel dyskusyjny - Zwiększanie zaangażowania konsumentów dzięki doświadczeniu z płatnościami mobilnymi. Omawiano w jaki sposób firmy sprzedające przez kanał mobile oraz firmy dostarczające rozwiązania mogą zwiększyć satysfakcję klienta z kupowania, jak wygląda aktualnie rozwój mobilnych aplikacji płatnościowych i portfeli przyjaznych dla klienta oraz czy można zwiększyć zaangażowanie klientów dzięki wygodnym formom płatności.

2 przykładowe panele podczas konferencji dot. e-commerce:

- Insta-commerce czyli jak skutecznie monetyzować Instagrama

Od kilku lat mówi się o tzw. social commerce. Wszyscy poważni uczestnicy rynku e-commerce w mniejszy lub większy sposób angażują się w mediach społecznościowych. A to właśnie Instagram staje się gorącym tematem w kontekście e-commerce,

- Beacony jako wsparcie dla e-Commerce

Kiedy mówimy o e-commerce na myśl przychodzi Kowalski robiący zakupy przed ekranem komputera niczym w tradycyjnym sklepie. Urządzenia mobilne, pomimo dynamicznego rozwoju, dotychczas niewiele w tej kwestii zmieniły. Dopiero era Intenet of Things ma szansę połączyć e-zakupy i handel tradycyjny na dobre. Ponadto zaprezentowano przegląd najważniejszych technologii i trendów mobilnych.

To oczywiście kilka z szeregu zagadnień jakie zostały poruszone w ciągu dwóch dni Generation Mobile 2015. Wśród zaproszonych panelistów i uczestników konferencji nie zabrakło osób wdrażających strategię mobilną w firmach i organizacjach, przedstawicieli portali , sklepów, wydawnictw, serwisów social media.

Źródło: Materiały Prasowe