Podczas konferencji zaprezentowano wyniki IV fali dedykowanego badania Generation Mobile. Badania dotyczyły głównie kwestii jak korzystamy ze smartfonów,
za co najchętniej płacimy i jakie kwoty, czy jesteśmy przywiązani do naszych urządzeń i co decyduje o wyborze kolejnego. Zaprezentowano też premierowe wyniki nowej sekcji badania dotyczącego tzw. "ubieralnych urządzeń" (ang. wereables devices) oraz przyszłości transakcji mobilnych.
Odbył się też panel dyskusyjny - Zwiększanie zaangażowania konsumentów dzięki doświadczeniu z płatnościami mobilnymi. Omawiano w jaki sposób firmy sprzedające przez kanał mobile oraz firmy dostarczające rozwiązania mogą zwiększyć satysfakcję klienta z kupowania, jak wygląda aktualnie rozwój mobilnych aplikacji płatnościowych i portfeli przyjaznych dla klienta oraz czy można zwiększyć zaangażowanie klientów dzięki wygodnym formom płatności.
2 przykładowe panele podczas konferencji dot. e-commerce:
- Insta-commerce czyli jak skutecznie monetyzować Instagrama
Od kilku lat mówi się o tzw. social commerce. Wszyscy poważni uczestnicy rynku e-commerce w mniejszy lub większy sposób angażują się w mediach społecznościowych. A to właśnie Instagram staje się gorącym tematem w kontekście e-commerce,
- Beacony jako wsparcie dla e-Commerce
Kiedy mówimy o e-commerce na myśl przychodzi Kowalski robiący zakupy przed ekranem komputera niczym w tradycyjnym sklepie. Urządzenia mobilne, pomimo dynamicznego rozwoju, dotychczas niewiele w tej kwestii zmieniły. Dopiero era Intenet of Things ma szansę połączyć e-zakupy i handel tradycyjny na dobre. Ponadto zaprezentowano przegląd najważniejszych technologii i trendów mobilnych.
To oczywiście kilka z szeregu zagadnień jakie zostały poruszone w ciągu dwóch dni Generation Mobile 2015. Wśród zaproszonych panelistów i uczestników konferencji nie zabrakło osób wdrażających strategię mobilną w firmach i organizacjach, przedstawicieli portali , sklepów, wydawnictw, serwisów social media.
Źródło: Materiały Prasowe