Jeśli Mark Zuckerbreg decyduje się na wydanie ponad 19 miliardów dolarów na zakup aplikacji mobilnej, to wiemy, że coś jest na rzeczy. Tym razem chodzi o 450 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie (70% z nich korzysta z aplikacji każdego dnia!) i dynamikę wzrostu, która pod każdym względem przebija inne mobilne komunikatory. Chodzi również o bezprecedensowe zwycięstwo WhatsApp nad konkurencyjnym Facebook Messengerem na najważniejszych rynkach. Podobnie jak w przypadku Instagrama, twórca Facebooka zastosował więc strategię pt. "Jeśli nie możesz z kimś wygrać, po prostu go kup".
"WhatsApp zbliża się do granicy 1 miliarda użytkowników. Każda usługa, która staje przed taką perspektywą, jest niezwykle cenna" - podkreślił Zuckerberg w wydanym wczoraj oświadczeniu. "WhatsApp uzupełni nasze portfolio komunikatorów oraz chatów i dostarczy nowe narzędzia dla naszej społeczności" - dodał twórca Facebooka.
Współtwórca oraz dotychczasowy CEO WhatsApp, Jan Kuam, dołączy do Rady Nadzorczej Facebooka, a zespół tworzący aplikację będzie nadal pracował w dotychczasowej siedzibie firmy w Mountain View. Kwota rekordowej transakcji Facebooka opiewa na 19 miliardów dolarów - 12 miliardów w akcjach, 3 miliardy w gotówce oraz 4 miliardy w akcjach pracowniczych.