Analityk domu maklerskiego X-Trade Brokers Paweł Kordala uważa, że mimo dużego rozgłosu Twitter może zadebiutować poniżej oczekiwań. Choć firma zwiększa przychody, to też rosną straty. W porównaniu do Facebooka, ma mniej użytkowników.
Zdaniem rozmówcy IAR nie oznacza to, że inwestycja w Twittera jest złym pomysłem. Portal ma potencjał do zarabiania pieniędzy, bo korzystają z niego elity, ma też jeszcze do zawojowania kolejne rynków, poza USA.
Zdaniem eksperta wiele zależy od tego ile pieniędzy z debiutu będą chcieli pozyskać właściciele portalu społecznościowego.
Wejście Twittera na giełdę będzie największym wydarzeniem w branży nowych mediów od maja 2012, kiedy na nowojorskim parkiecie debiutował Facebook. Przychody firmy na koniec ubiegłego roku wynosiły około 317 milionów dolarów i były ponad 10 razy większe niż w 2010 roku. Firma nigdy jednak nie odnotowała zysku.