Google przygotowuje zestawienie Zeitgeist (z jęz. niemieckiego: "zeit" - "czas" oraz "geist" - "duch", czyli "duch czasu") podsumowując miliony zapytań wpisywanych przez internautów w okno wyszukiwarki każdego dnia. Hasła zyskujące na popularności to zapytania, które generowały największy ruch w internecie w dłuższym okresie 2012 roku w porównaniu do 2011 roku.
Dla Polaków, jednym z najważniejszych wydarzeń mijającego roku były Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej. Dlatego też hasło Euro 2012 znalazło się na szczycie notowania Google Zeitgeist 2012, w kategorii "Wydarzenia sportowe". Duch Euro sprawił, że sportowcem, którego nazwisko Polacy najczęściej wstukiwali w wyszukiwarkę Google okazał się Robert Lewandowski. Oczywiście wśród zapytań internautów nie mogło zabraknąć utworu "Koko Euro Spoko", które stało się najpopularniejszą piosenką.
Internautów interesowały także wydarzenia społeczno-polityczne związane z ACTA. Jednak najczęściej szukano rozrywki, wchodząc na takie serwisy jak kwejk, besty czy wiocha.pl.
W rankingu osób 2012 roku, niekwestionowaną liderką wyszukiwań okazała się Natalia Siwiec, która była najszybciej zyskującą na popularności celebrytką. Niespodzianką jest Niekryty Krytyk, który zdobył popularność dzięki prowadzeniu swojego kanału na YouTube.
Za pośrednictwem Google Polacy chcieli się również dowiedzieć jak usunąć Facebooka, zrobić kłosa, oszukać wariograf i upolować faceta - te zapytania znalazły się na szczycie listy Google Zeitgeist 2012 w kategorii "Jak...?".
Polacy nie tylko w telewizji, ale i w internecie na bieżąco śledzili losy swoich ulubionych serialowych bohaterów. Dlatego w kategorii "Programy telewizyjne zyskujące na popularności" na szczycie znalazły się seriale "Julia", "Lekarze" i program "Masterchef".
Tegoroczny ranking obejmuje też m.in. kategorie: "Filmy, o których chcieliśmy dowiedzieć się w tym roku najwięcej" - tu na szczycie znalazł się film "Jesteś Bogiem", "Skyfall" i "Dziewczyna z tatuażem"; "Muzycy na topie" - tu internautów najbardziej interesował Gotye, Ewelina Lisowska i Michel Telo.
Hasła, które odnotowały największy wzrost liczby wyszukań w porównaniu z poprzednim rokiem, nakreślają profil naszych internetowych poszukiwań oraz pokazują, czym Polacy żyli w 2012 r. Biorąc pod uwagę, że Google Zeigeist powstało na podstawie analizy milionów zapytań wpisywanych codziennie w okno wyszukiwarki, stanowi ono wiarygodne źródło wiedzy o trendach 2012 roku.
Światowe listy najpopularniejszych wyszukiwań będzie można znaleźć 12 grudnia (od około godz. 14) na stronie google.com/zeitgeist2012.
Oprócz udostępnienia list wyszukiwań zyskujących na popularności, Google oferuje również ogólnodostępne narzędzie Trendy Google (google.pl/trends), które umożliwia samodzielne sprawdzenie zarówno globalnych, jak i regionalnych trendów w wyszukiwaniu w wybranym czasie, a nawet z prognozą na przyszłość.