"Tablety i smartfony doprowadziły do coraz większego zapotrzebowanie na treści telewizyjne. Wykorzystanie telewizorów jako drugiego ekranu dla tych urządzeń spowodowało, że urządzenia stały się bardziej interaktywne i +społecznościowe+. Te nowe dla użytkowników doświadczenia wytworzyły kulturę polecania i rekomendacji treści telewizyjnych z wykorzystaniem właśnie mediów społecznościowych - powiedział podczas otwierającej targi konferencji prasowej prezes rady nadzorczej niemieckiego stowarzyszenia elektroniki użytkowej (gfu), organizatora targów IFA, Rainer Hecker.
Rzecznik prasowy gfy Roland Stehle w rozmowie z PAP dodał, że najważniejszym tematem targów jest "connectivity", czyli to jak telewizory i inne urządzenia, w tym nawet sprzęt AGD łączą się ze sobą i z Internetem. "Ważne jest dla nas też to, jak użytkownicy Smart TV z tego Internetu korzystają. Choć niektóre imprezy branżowe tracą na popularności, ten rynek rozwija się bardzo dynamicznie, czego przykładem są nasze targi. W tym roku wynajęliśmy o 1,4 proc. więcej powierzchni niż w zeszłym" - dodał Stehle.
"Targi takie, jak IFA, są dla naszej branży bardzo cennymi wydarzeniami. Dzięki nim mamy szansę regularnie spotykać się w szerokim gronie, wymieniać doświadczenia, zapoznać się szczegółowo z ofertą konkurencji, ale przede wszystkim poświęcić kilka dni na spotkania i rozmowy z klientami. Mamy też możliwość pochwalić się naszymi innowacjami i sprawdzić, jakie wrażenie robią one na odbiorcach" - powiedział PAP Krzysztof Lis, szef polskiego oddziału Digital Products and Services firmy Toshiba.
Zgodził się z nim szef działu marketingu produktu Samsung Polska Grzegorz Stanisz. Według niego obecnie istnieją dwie liczące się na świecie wystawy tego typu. "Pierwsza to styczniowe targi CES w Las Vegas, druga - właśnie IFA w Berlinie we wrześniu. Obie te imprezy są dopasowane do czasu, w którym firmy z branży wypuszczają na rynek nowe produkty - przełom pierwszego i drugiego kwartału oraz okres powakacyjny. Dzięki tym dwóm wydarzeniom, nowe produkty można pokazać dziennikarzom, użytkownikom i dystrybutorom sprzętu kilka tygodni przed wprowadzeniem nowości na rynek" - powiedział Stanisz, dodając, że, co prawda, od kilku lat wszystkie nowe, często przełomowe technologie, zazwyczaj pokazuje się na targach CES, to IFA jest najlepszą okazją do pokazania produktów, które firmy wprowadzają na rynek pod koniec roku - tuż przed świętami.
Targi IFA (niem. Internationale Funkausstellung - Międzynarodowa Wystawa Radiowa) to coroczna wystawa organizowana od 1926 we wrześniu na terenach Targów Berlińskich (niem. Berliner Messe). Początkowo skupiające się na technologiach radiowych i radiotelefonicznych obecnie stały się jednymi z największych na świecie targów elektroniki użytkowej. IFA to też najstarsza impreza handlowa w Niemczech.
Tegoroczne targi mają ponad 142 tys. mkw. powierzchni wystawowej, na której swoje produkty prezentuje 1439 firm.
Targi trwają do środy 5 września.