Internetowe wydanie "WSJ" powołuje się na anonimowe źródła wśród azjatyckich podwykonawców, którym przedstawiciele firmy Apple mieli zaprezentować projekt iPada z 8 calowym ekranem. Prezentacja miała być częścią procesu wybierania odpowiednich dostawców. Jeden z informatorów stwierdził, że urządzenie będzie miało taką samą rozdzielczość ekranu jak iPad 2. Wśród firm, które mają dostarczyć odpowiedni komponent wymienił tajwański AU Optronics i koreański LG Display. Rzecznik firmy Apple odmówił komentarza w tej sprawie.
"The Wall Street Journal" przypomina, że firma z Cupertino pracuje nad wieloma prototypami. Nie oznacza to jednak, że testowane urządzenia wchodzą później na rynek. Analitycy podkreślają jednak, że iPad z mniejszym ekranem może pomóc firmie Apple w odparciu ataku Samsunga i Amazon.com. Firma stosowała już podobny zabieg przy okazji odtwarzacza iPod, który z czasem zaczął się pojawiać w różnych kształtach i rozmiarach (podobnej taktyki nie zastosowano w przypadku iPhone'a).
- Samsung Galaxy Note i Kindle Fire sprzedają się dobrze - mówi Diana Wum, analityk z firmy Capital Securities. - Problemem iPada nie są jego cechy, ale cena, która może być istotnym czynnikiem, zwłaszcza na rozwijającym się rynku chińskim i indyjskim - dodaje.
Samsung oferuje urządzenia Galaxy o przekątnych: 7, 8.9 i 10.1 cala. Amazon.com sprzedaje 7-calowego Kindle Fire za 199 $ (Najtańszy iPAd kosztuje 499 $). W 2012 Steve Jobs skrytykował podobne urządzenia twierdząc, że 9.7 cala oferowane przez iPada, to minimalny rozmiar wymagany do tworzenia dobrych aplikacja na tablety.