W tym roku Polacy wydadzą na "darmowe" gry komputerowe aż 250 mln zł. To ponad połowa kwoty, za którą kupią tradycyjne gry sprzedawane w pudełkach - wynika z szacunków spółki Gry-online.pl, które przytacza "Puls Biznesu".

Rewolucja w branży gier, która rozpoczęła się na dojrzałych rynkach trzy lata temu, wdziera się teraz do Polski. Na razie sprzedaż gier pudełkowych u nas jeszcze rośnie - w tym roku będzie to za blisko 400 mln zł, w ubiegłym było to za 300 mln zł. Tymczasem na świecie spada, gdyż pieniądze robi się w zupełnie nowym sektorze "darmowych" (free-to-play, czyli F2P) gier online, na smartfony i portale społecznościowe. Sama gra jest na ogół za darmo, natomiast kosztują dodatkowe opcje.

Sprzyja to powstawaniu w Polsce kilkuosobowych zespołów, które tworzą nowe gry.