Toyota organizuje, we współpracy z amerykańską firma internetową Salesforce.com i Microsoftem, portal społecznościowy, na którym kierowcy będą mogli "pogadać" ze swymi samochodami. Komunikacja ma być podobna do tej na Twitterze i Facebooku.

Podczas prezentacji tego projektu w Tokio właściciel toyoty Prius z napędem hybrydowym otrzymał na telefon komórkowy wiadomość od swojego samochodu, przypominającą, że przez noc powinien podładować akumulatory.

Gdy właściciel podłączył samochód do gniazdka elektrycznego, na jego komórkę przyszłą następna wiadomość: "Ładowanie zakończy się o godz. 2.15. Czy to ci odpowiada? Do zobaczenia jutro". Innych szczegółów, dotyczących form i zakresu tej nowej formy interakcji samochód-kierowca na razie nie ujawniono.

Toyota inwestuje w to przedsięwzięcie 5,5 miliona USD

Komunikacja kierowcy z jego samochodem na portalu społecznościowym może być poufna, ale można też będzie udostępniać ją innym "przyjaciołom Toyoty", na wzór wielu portali społecznościowych. Toyota obiecuje sobie po tym mnóstwo cennych informacji o swoich samochodach i ich właścicielach.

Toyota inwestuje w to przedsięwzięcie 5,5 miliona USD, Microsoft 4,1 mln, a Salesforce.com 2,8 mln. Usługa ma ruszyć w Japonii w 2012 roku, a później Toyota zamierza ją oferować na całym świecie.