statystyki

Przedsiębiorcy dostają lanie w sieci. Cyberbezpieczeństwo firm pozostawia wiele do życzenia

autor: Marek Chądzyński12.09.2018, 07:59; Aktualizacja: 12.09.2018, 08:48
biznes, firma, praca

– Jeśli przedsiębiorcy chcą być nadal konkurencyjni na rynku, to transformacja cyfrowa jest nieunikniona. Coraz więcej procesów w biznesie jest cyfrowych, przetwarzana jest coraz większa ilość informacji, także wrażliwych. Trzeba będzie sprostać coraz większej liczbie zagrożeń – podkreśla Robert Siudak.źródło: ShutterStock

Polskie firmy wydają najwięcej w regionie na poprawę cyberbezpieczeństwa. Ale też najwięcej tracą na cyberatakach.

Roczne wydatki na zabezpieczenia to niemal 6370 euro na firmę. I to właśnie one zawyżają regionalną średnią wydatków w tej dziedzinie: niewiele ponad 1966 euro na rok. Ale dla porównania np. w Czechach na e-bezpieczeństwo firmy wydają po 304 euro. To wnioski z raportu „Cyber Threat 2018” Instytutu Kościuszki (IK). Eksperci sprawdzali m.in., jak wygląda ekonomiczny wymiar zabezpieczeń przed cyber atakami. Przepytali w tym celu 500 małych i średnich przedsiębiorców z Polski, Czech, Węgier, Rumunii i ze Słowacji.


Pozostało 83% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane