statystyki

Przedsiębiorcy dostają lanie w sieci. Cyberbezpieczeństwo firm pozostawia wiele do życzenia

autor: Marek Chądzyński12.09.2018, 07:59; Aktualizacja: 12.09.2018, 08:48
biznes, firma, praca

– Jeśli przedsiębiorcy chcą być nadal konkurencyjni na rynku, to transformacja cyfrowa jest nieunikniona. Coraz więcej procesów w biznesie jest cyfrowych, przetwarzana jest coraz większa ilość informacji, także wrażliwych. Trzeba będzie sprostać coraz większej liczbie zagrożeń – podkreśla Robert Siudak.źródło: ShutterStock

Polskie firmy wydają najwięcej w regionie na poprawę cyberbezpieczeństwa. Ale też najwięcej tracą na cyberatakach.

Roczne wydatki na zabezpieczenia to niemal 6370 euro na firmę. I to właśnie one zawyżają regionalną średnią wydatków w tej dziedzinie: niewiele ponad 1966 euro na rok. Ale dla porównania np. w Czechach na e-bezpieczeństwo firmy wydają po 304 euro. To wnioski z raportu „Cyber Threat 2018” Instytutu Kościuszki (IK). Eksperci sprawdzali m.in., jak wygląda ekonomiczny wymiar zabezpieczeń przed cyber atakami. Przepytali w tym celu 500 małych i średnich przedsiębiorców z Polski, Czech, Węgier, Rumunii i ze Słowacji.


Pozostało jeszcze 83% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane