statystyki

Facebook, Twitter i Google+ dostosują warunki świadczenia usług do europejskiego prawa

autor: Emilia Świętochowska19.02.2018, 20:00; Aktualizacja: 19.02.2018, 21:19
Facebook i Google+ nie będą już pozbawiać unijnych konsumentów prawa do złożenia przeciwko nim pozwu do sądu w swoim rodzimym państwie członkowskim zamieszkania i wymuszać stosowania prawa obowiązującego w Kalifornii, w której obie korporacje mają siedziby (Twitter już załatwił tę kwestię)

Facebook i Google+ nie będą już pozbawiać unijnych konsumentów prawa do złożenia przeciwko nim pozwu do sądu w swoim rodzimym państwie członkowskim zamieszkania i wymuszać stosowania prawa obowiązującego w Kalifornii, w której obie korporacje mają siedziby (Twitter już załatwił tę kwestię)źródło: ShutterStock

 Trzej giganci społecznościowi – Facebook, Twitter i Google+ – ulegli w końcu presji Komisji Europejskiej i poinformowali o zmianach w warunkach świadczenia usług, które mają dostosować je do europejskich regulacji o ochronie praw konsumenta. Zdaniem Brukseli to wciąż za mało, a najwięcej do zrobienia ma firma Marka Zuckerberga. Do tej pory tylko Google+ zrealizował wszystkie żądania KE.

Wszystkie trzy platformy internetowe zgodziły się zrezygnować z klauzuli ograniczającej bądź całkowicie wykluczającej odpowiedzialność operatorów sieci związaną z funkcjonowaniem serwisu, a także precyzyjnie określić, co może być podstawą do zablokowania konta użytkownika. Facebook obiecał też, że nie będzie już ignorował obowiązku oznaczania informacji handlowych i treści sponsorowanych na swojej platformie, a ponadto usunął warunek, który zmuszał użytkowników serwisu do zrzeczenia się przysługujących im w Europie praw konsumenckich (nie było takiego problemu w przypadku dwóch pozostałych operatorów social media).

Kolejna ważna zmiana dotyczy kwestii jurysdykcji. Facebook i Google+ nie będą już pozbawiać unijnych konsumentów prawa do złożenia przeciwko nim pozwu do sądu w swoim rodzimym państwie członkowskim zamieszkania i wymuszać stosowania prawa obowiązującego w Kalifornii, w której obie korporacje mają siedziby (Twitter już załatwił tę kwestię). Osoby mające profile w mediach społecznościowych będą też informowane o zmianach w regulaminach miesiąc wcześniej, a nie w momencie wejścia ich w życie.


Pozostało 49% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane