Pod presją Unii Europejskiej Facebook i inne media społecznościowe opracowały propozycje zmian, które mają pomóc skuteczniej walczyć z promowanymi na tych platformach oszustwami. A jest z czym toczyć boje
Pod koniec marca Komisja Europejska oficjalnie ogłosiła, że nadszedł czas, aby technologiczni giganci zaczęli w końcu respektować surowe unijne przepisy chroniące konsumentów przed nieuczciwymi praktykami. Jeden z licznych punktów spornych między Brukselą a operatorami social media to kwestia jurysdykcji oraz właściwości sądu, który powinien rozstrzygać spory wnoszone przez europejskich użytkowników.
– Zwykle narzuca się konsumentom sąd w Kalifornii, mimo że zgodnie z przepisami prawa konsumenckiego mogą oni pozywać przed sądem właściwym ze względu na swoje miejsce zamieszkania – zauważa dr Berenika Kaczmarek-Templin, adwokat specjalizująca się m.in. w prawie nowych technologii.
Pozostało
90%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Powiązane
Reklama