statystyki

Dobry kurier pomoże w ekspansji

autor: Patrycja Otto24.03.2015, 09:35; Aktualizacja: 24.03.2015, 09:52
Do tej pory tylko nieliczni internetowi sprzedawcy decydowali się realizować zamówienia napływające z zagranicy.

Do tej pory tylko nieliczni internetowi sprzedawcy decydowali się realizować zamówienia napływające z zagranicy.źródło: ShutterStock

Ujednolicenie przepisów dotyczących rynku e-commerce w Unii Europejskiej stworzyło polskim sklepom internetowym szansę na pozyskanie na większą skalę klientów z innych krajów

Do tej pory tylko nieliczni internetowi sprzedawcy decydowali się realizować zamówienia napływające z zagranicy. Wiązało się to, bowiem z koniecznością zdobycia wiedzy o przepisach regulujących sprzedaż na odległość w każdym z krajów, w którym e-sklep chciałby być obecny. Zasady dotyczące zwrotów czy reklamacji były różne w różnych krajach. Łatwo było więc o błąd, który mógł okazać się kosztowny, i utratę wiarygodności w oczach klientów. Obecnie w całej unii obowiązuje 14-dniowy czas na zmianę decyzji o zakupie towaru na odległość, identyczne zgłoszenie reklamacji, a także zasady zwrotu zakupionych towarów. To duże ułatwienie dla sprzedawców, stwarzające im nowe możliwości, z których zdaniem ekspertów polskie sklepy internetowe powinny skorzystać, szczególnie że zagraniczni konsumenci wydają w przybliżeniu dwa razy więcej niż miejscowi.


Pozostało jeszcze 92% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Polecane