statystyki

Dobry kurier pomoże w ekspansji

autor: Patrycja Otto24.03.2015, 09:35; Aktualizacja: 24.03.2015, 09:52
Do tej pory tylko nieliczni internetowi sprzedawcy decydowali się realizować zamówienia napływające z zagranicy.

Do tej pory tylko nieliczni internetowi sprzedawcy decydowali się realizować zamówienia napływające z zagranicy.źródło: ShutterStock

Ujednolicenie przepisów dotyczących rynku e-commerce w Unii Europejskiej stworzyło polskim sklepom internetowym szansę na pozyskanie na większą skalę klientów z innych krajów

Do tej pory tylko nieliczni internetowi sprzedawcy decydowali się realizować zamówienia napływające z zagranicy. Wiązało się to, bowiem z koniecznością zdobycia wiedzy o przepisach regulujących sprzedaż na odległość w każdym z krajów, w którym e-sklep chciałby być obecny. Zasady dotyczące zwrotów czy reklamacji były różne w różnych krajach. Łatwo było więc o błąd, który mógł okazać się kosztowny, i utratę wiarygodności w oczach klientów. Obecnie w całej unii obowiązuje 14-dniowy czas na zmianę decyzji o zakupie towaru na odległość, identyczne zgłoszenie reklamacji, a także zasady zwrotu zakupionych towarów. To duże ułatwienie dla sprzedawców, stwarzające im nowe możliwości, z których zdaniem ekspertów polskie sklepy internetowe powinny skorzystać, szczególnie że zagraniczni konsumenci wydają w przybliżeniu dwa razy więcej niż miejscowi.


Pozostało 92% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Polecane