Praca staje się coraz bardziej mobilna, dlatego firma powinna dysponować systemem, który poprawia komunikację między pracownikami
Dziennik Gazeta Prawna
Cykl: nowoczesne msp
Budowanie przewagi biznesowej w dużym stopniu zależy od sprawnego zarządzania organizacją i zdolności do szybkiego podejmowania decyzji, których podstawą jest płynna i niczym niezakłócona komunikacja. Dotyczy to zarówno dużych firm o rozbudowanej strukturze, jak i małych oraz średnich przedsiębiorstw, w których sprawność podejmowania decyzji bywa kluczowa.
Szybkość i wygoda
Odpowiedzią na współczesne biznesowe potrzeby komunikacyjne jest system Unified Communications (UC), który można zdefiniować jako zintegrowany zestaw narzędzi do komunikacji wielokanałowej. Umożliwia on realizację połączeń głosowych, komunikacji wideo oraz komunikacji tekstowej z innymi użytkownikami, a także łączność telefoniczną z numerami w publicznej sieci telefonicznej. Koncepcja UC powstała w drugiej połowie lat 90. XX w. wraz z rozwojem rynku central abonenckich PABX, ale dopiero rozwój i popularyzacja technologii internetowych umożliwiły jej efektywne wykorzystanie w biznesie. Zgodnie z opiniami wielu ekspertów UC bezsprzecznie stanowi o przyszłości rozwiązań opartych o VoIP (Voice over Internet Protocole), czyli realizacji połączeń za pośrednictwem łączy internetowych (telefonia IP).
Główną funkcjonalnością UC – a zarazem tą, którą pracownicy przyswajają najszybciej – jest instant messaging, czyli czat. W odróżnieniu od tradycyjnego e-maila umożliwia on błyskawiczne wysłanie wiadomości i otrzymanie równie szybkiej odpowiedzi. Pozwala to przyspieszyć przede wszystkim mniej istotne dla działania procesy. Na dalszym etapie użytkownicy doceniają inne możliwości, np. łatwe nawiązywanie połączeń bez konieczności wybierania numeru z klawiatury telefonu (click2dial), rozmowy wideo, współdzielenie pulpitu czy transfer plików. Większość systemów UC pozwala na stopniowe udostępnianie kolejnych funkcjonalności wraz z rozwojem zapotrzebowania.
Przemyślany wybór
Do wdrożenia systemu UC z telefonią IP warto wybrać doświadczonego dostawcę, który zapewni możliwość przetestowania rozwiązania przed zakupem (pilotaż). Najkorzystniejszym modelem, zapewniającym maksymalną elastyczność i skalowalność, w tym przewidywalność kosztową rozbudowy lub ograniczenia rozmiarów rozwiązania, jest UC w chmurowym modelu as a service z zapewnioną administracją, wsparciem technicznym i aktualizacjami oprogramowania w cenie usługi. W procesie wyboru dostawcy i rozwiązania przy porównywaniu kosztów systemów o wymaganej funkcjonalności najlepiej posłużyć się modelem TCO (Total Cost of Ownership), w którym bierzemy pod uwagę całkowity koszt pozyskania, zainstalowania, użytkowania, utrzymywania i w końcu pozbycia się systemu na przestrzeni całego okresu użytkowania. Kompleksowe wdrożenie powinno również zapewnić dostarczenie odpowiednio zwymiarowanego dedykowanego łącza transmisji danych lub wydajnego łącza internetowego. Przy wyborze tego typu usług warto zwrócić się o pomoc do doświadczonego operatora, który będzie w stanie dostarczyć kompleksową ofertę.
– Dziś praca staje się coraz bardziej mobilna. To stawia przed przedsiębiorstwami, również tymi z sektora MSP, zupełnie nowe wyzwania i na nowo definiuje sposoby komunikacji między pracownikami. T-Mobile, w wyniku połączenia z firmą GTS Poland, znacznie poszerzyło swoje portfolio zaawansowanych rozwiązań dla biznesu, również w zakresie innowacyjnych i niezwykle efektywnych rozwiązań systemu Unified Communications, który z łatwością dostosowuje do indywidualnych wymagań komunikacyjnych naszych klientów – podsumowuje Magdalena Juszczyk, starszy specjalista ds. produktu w T-Mobile Polska.
Przyszłość zaczyna się już dziś
W ostatnich kilku latach, wybierając rozwiązania telekomunikacyjne, firmy kierowały się w znacznym stopniu kosztami zakupu i użytkowania. Dziś się to zmienia i wpływ na decyzje ma również technologia, która wyraźnie zmienia świat biznesu i coraz częściej skłania firmy do weryfikacji strategii w różnych obszarach działania.
PARTNER CYKLU