Najwięcej w zakup czasu reklamowego zainwestował PiS. Kukiz’15 na promocję na szklanym ekranie nie wydał ani złotówki. Kampania to dla tego medium żniwa, ale jego pozycję podgryzają internet i media społecznościowe.
Z zestawienia przygotowanego dla DGP przez Nielsen Audience Measurement wynika, że PiS w kampanii wyborczej (od 7 września do 23 października) wydał na emisję telewizyjnych spotów w polskich stacjach ponad 5 mln zł. Realne wydatki partii mogą być mniejsze, NAM podaje bowiem kwoty cennikowe (nie uwzględnia rabatów, które sięgają niekiedy kilkudziesięciu procent).
Z raportu wynika, że niewiele mniej od PiS, bo 4,4 mln zł, na emisję reklamówek w polskich stacjach wydała PO. Zdecydowanie mniej zainwestowały PSL (701 tys. zł), Nowoczesna Ryszarda Petru (499 tys. zł) i KORWiN (264 tys. zł).