Dzienniki ogólnopolskie od lat budują równolegle swoją pozycję w sprzedaży wersji drukowanych i e-wydań a także udostępniając bezpłatne treści na stronach internetowych.

Jak informuje PBC, ośrodek badań i analiz rynku prasowego, liderami sprzedaży e-wydań w II kw. 2022 roku są gazety prawno-biznesowe: Dziennik Gazeta Prawna 16 740 egz., Rzeczpospolita 14 121 egz. i Puls Biznesu 10 185 egz. - Warto zwrócić uwagę, że w tym segmencie dzienników udział e-wydań jest bardzo wysoki: Puls Biznesu – 77 proc.; Parkiet Gazeta Giełdy 60 proc., a Dziennik Gazeta Prawna 55 proc. - czytamy w informacji prasowej.

Jak zauważa PBC, dziś prasa to nie tylko płatne lub bezpłatne dzienniki i magazyny drukowane. Niektórzy wydawcy dystrybuują swoje treści także w postaci e-wydań czy subskrypcji cyfrowych oraz udostępniają je na stronach www czy mediach społecznościowych. Wydawcy dopasowują swoje strategie działania do posiadanych marek oraz oczekiwań różnorodnych grup odbiorców. Niektórzy decydują się na pozostanie wyłącznie przy wersjach drukowanych, inni przechodzą na wersje cyfrowe czy online.

Reklama

Jest także spora grupa Wydawców, którzy łączą obie ścieżki rozwoju. Ta wielokanałowość medium jakim jest prasa zmienia podejście do badań nad rynkiem prasowym - zauważa PBC.