Dworak dodaje, że PR SA nie może walczyć z nadawcami komercyjnymi na rynku reklamy. Nowy system finansowania jest warunkiem koniecznym, żeby Polskie Radio, Polska Telewizja i rozgłośnie regionalne mogły pełnić swoją funkcję społeczną właściwie - zaznacza. Jego zdaniem, nie jest dobrze, gdy media publiczne muszą walczyć z nadawcami komercyjnymi na rynku reklamy. Nie jest to dobre także dlatego, że to tworzy mechanizmy zależności jeżeli chodzi o kształtowanie programu - podkreśla.
Ustawa medialna, czyli nowe prawo, które zapewniałoby finansowanie mediom publicznym jest w rękach polityków wyjaśnia Jan Dworak. "Z dużą ostrożnością wypowiadam się o terminach uchwalenia tej nowej ustawy, to jest w rękach świata polityki, parlamentu, a nie KRRiT" - dodaje Dworak. I zaznacza, że to co można dziś robić, czyli namawiać instytucje polityczne do tego, żeby ustawą medialną się zajęły, KRRiT robi.
Rok 2015 jest rokiem szczególnym dla Polskiego Radia. W tym roku przypada jubileusz 90-lecia jego powstania. Pierwszą audycję radiową wyemitowano 1 lutego w 1925 roku.
Informacyjna Agencja Radiowa(IAR)/Edyta Poźniak/K.P.
Nowy system finansowania mediów publicznych jest bardzo potrzebny - mówi przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Jan Dworak, który wziął udział w sympozjum otwierającym obchody jubileuszowe Polskiego Radia, podkreślił, że nowa ustawa medialna jest koniecznością. Jego zdaniem media publiczne muszą być odporne na wpływy, a taką gwarancją jest niezależność finansowa.
Nowy system finansowania mediów publicznych jest bardzo potrzebny - mówi przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Jan Dworak, który wziął udział w sympozjum otwierającym obchody jubileuszowe Polskiego Radia, podkreślił, że nowa ustawa medialna jest koniecznością. Jego zdaniem media publiczne muszą być odporne na wpływy, a taką gwarancją jest niezależność finansowa.
Reklama
Reklama
Reklama